Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Frédérique ter Brugge (managing director Amsterdam Light Festival): 'Profilering is eerste marketinguitdaging'

18okt 201711:56
  • Algemeen
  • 17265 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Het centrum van onze hoofdstad verandert van 30 november tot en met 21 januari in 'het grootste openlichtmuseum ter wereld'. Naar verwachting trekt de zesde editie van Amsterdam Light Festival bijna één miljoen bezoekers. Hoe krijgt de organisatie dat precies voor elkaar? Managing director Frédérique ter Brugge, tevens verantwoordelijk voor de marketing, licht toe.

Daan Goote (LVB Networks): 'Het gaat steeds meer om de marketing in contentmarketing'

18okt 201709:54
  • Content
  • 6294 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is LVB Networks, we maken vast de balans op met client director Daan Goote.

Marketeer, wat is jouw rol in de nacht?

18okt 201709:11
  • Algemeen
  • 11715 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementCampagnes

nieuws Wie dacht dat het Amsterdam Dance Event (ADE) louter draait om vijf nachten lang uit je plaat gaan op een plakkerige dansvloer heeft het mis. Ja, dat kun je óók doen, maar veel interessanter is het feit dat er in de derde week van oktober meer dan 400 conferenties met 550 sprekers te bezoeken zijn en er 375.000 bezoekers speciaal voor het ADE onze hoofdstad komen opzoeken. Marketeer, wees je daar dus van bewust!

Steffart Buijs (Leene Communicatie): 'Een Grand Prix is een veer van de sector'

17okt 201710:26
  • Content
  • 5909 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContent

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Leene Communicatie, we maken vast de balans op met directeur Steffart Buijs.

Dionne Schulf (Friends of the Brands): 'Influencer marketing zal altijd blijven bestaan'

16okt 201710:54
  • Content
  • 4642 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesContent

nieuws Dionne Schulf (links op de foto) gaat met haar influencer marketingbureau Friends of the Brands samenwerkingen aan tussen merk en influencer. Zo heeft ze bijvoorbeeld recent een samenwerking opgezet tussen automerk Lexus en dj Don Diablo. Maar wat houdt zo'n samenwerking precies in? En hoe is haar kijk op de vaak kritische geluiden die nog altijd over influencer marketing te horen zijn?

[Rondvraag] Waarom nul vrouwen in VEA-film?

12okt 201716:19
  • Algemeen
  • 24907 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Reclame

nieuws VEA 100 jaar, reden voor een feestje dus. Tout de la famille advertising kwam gisteravond bijeen in Theather Tuschinski. Om te netwerken, natuurlijk, maar ook voor de film waarin anderhalf uur lang de meest iconische Nederlandse reclames voorbij kwamen. Grote reclamemakers als Wim Ubachs en Lode Schaeffer kwamen aan het woord, maar wat opviel: waar waren de vrouwen? In totaal kwamen er welgeteld nul in de film naar voren. Kyra Roest, Myrthe van Dijk (Jonge Honden), filmmaker Danny van den Bersselaar (Big Shots) en Dick van der Lecq (vice-voorzitter VEA) delen hun mening.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content