Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

'Met de Grand Prix spelen we in op de ontwikkeling van contentmarketing'

21jul 201609:53
  • Content
  • 7413 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentGrand Prix Content MarketingAward

nieuws Met een nieuwe basis, nieuwe leden én een nieuwe voorzitter is Platform Content, de branchevereniging voor organisaties die actief zijn in contentmarketing, helemaal terug. De website (platformcontent.nl) draait op volle toeren en de voorbereidingen voor de Grand Prix Content Marketing 2016 (donderdag 17 november) zijn ook weer in gang gezet. Met voorzitter Jasper van Zandbeek maken we de balans op.

Astrid Loeff (Nosh): 'Food is een onuitputtelijke bron voor content'

14jul 201613:35
  • Content
  • 18822 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • FoodVideoContentStartupsInspiratie

nieuws Vorige week bereikte ons het nieuws dat Astrid Loeff en Mady Angelino Nosh Food Films hebben gelanceerd, een productiemaatschappij voor internationale food content en onderdeel van de meer bekende Wenneker Groep. Het bureau heeft al klanten als Philips en McDonalds aan zich weten te binden. Tijd voor een aantal vragen aan de kersverse managing director Astrid Loeff. 'Dit is geen hype; alleen al op Instagram is veertig procent food gerelateerd.'

Stelling van de week: iedereen kan een persbericht schrijven

13jul 201611:44
  • Content
  • 14452 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalContentCommunicatiePR

nieuws Een gemiddelde (nieuws)redactie wordt ermee platgegooid: persberichten. Een handig (content)marketing-instrument, het kan zomaar een groter bereik van je boodschap (en daarmee merk) opleveren. Echter moet de journalist in kwestie dan wel de moeite willen nemen om over te gaan op publicatie of laat staan het mailtje te openen. Immers: het ene persbericht is het andere niet. Of toch wel?

Bekijk hier de winnende cases SponsorRingen 2015

29jun 201613:24
  • Sponsoring
  • 13677 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • SponsorRingSponsorshipSponsoring

nieuws Op de website van de SponsorRingen zijn alle winnende cases van 2015 te bewonderen, een uitgave van BBP Media in samenwerking met de Stichting SponsorRingen.

4 vragen voor Fiona Cordes, MPG.'s nieuwe concept director

28jun 201615:49
  • Content
  • 10882 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • NieuwkomersContentStrategie

nieuws Contentmarketingbureau MPG. heeft het team uitgebreid met concept director Fiona Cordes. Eerder werkte ze voor Sky Radio, Discovery Channel en Specialbite en de laatste negen jaar voor Sanoma. Hier verzorgde ze onder meer de transformatie van Donald Duck naar een 360-graden crossmedia-merk. Het afgelopen jaar werkte Fiona bij KWF waar ze verantwoordelijk was voor het concept en merkbekendheid van Kanker.nl. En nu dus MPG.; tijd voor een paar vragen aan Fiona zelf en Dolly van den Akker, business directeur bij MPG..

Petra Stienen over What Design Can Do: 'Het belang van schoonheid in de publieke ruimte is niet te onderschatten'

28jun 201615:12
  • Content
  • 10016 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InteractieCreatieEvenement

nieuws Aanstaande donderdag (30 juni) gaat What Design Can Do Live van start. Met thematiek van Afrika tot muziek en een afsluiter in de vorm van de verkiezing van de vijf beste ideeën voor de Refugee Challenge staat het maatschappelijk belang van design weer hoog in het vaandel. In aanloop naar het evenement plaatsen wij korte interviews met sprekers op WDCD. Vandaag komt schrijfster en Arabist Petra Stienen aan het woord,


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content