Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[Interview] Franska Stuy: 'Over twee jaar is Franska.nl al tig keer gekopieerd'

27jun 201612:33
  • Content
  • 12460 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnlineDoelgroepDigitaalContentMedia

nieuws Voormalig Libelle hoofdredacteur Franska Stuy start een nieuw online 40+ magazine voor vrouwen. Franska.nl gaat alles wat de vrouw leuk vindt en nodig heeft coveren. 'Alles waarover je twijfelt, piekert en alleen met je beste vriendinnen over praat. En ook nog heel veel persoonlijke trucs en tips voor je dagelijkse leven.' We vroegen Franska herself om een korte toelichting.

Richard van der Laken (oprichter What Design Can Do): 'Dit jaar brengen we de top op het gebied van design en muziek'

27jun 201611:16
  • Content
  • 9734 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementInnovatie

nieuws Aanstaande donderdag (30 juni) gaat What Design Can Do Live van start. Met thematiek van Afrika tot muziek en een afsluiter in de vorm van de verkiezing van de vijf beste ideeën voor de Refugee Challenge staat het maatschappelijk belang van design weer hoog in het vaandel. In aanloop naar het evenement plaatsen wij korte interviews met sprekers op WDCD. Te beginnen met Richard van der Laken (45), oprichter van What Design Can Do en initiator van de Refugee Challenge.

Cannesloos, het feestje voor de thuisblijvers

24jun 201615:45
  • Algemeen
  • 25185 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementStartupsReclame

nieuws Cannesloos (spreek uit: kansloos), marketingwise alleen al om de naam een succes. Het idee: 'Het lijkt alsof ook dit jaar weer de hele reclameclub in Cannes te vinden is. Behalve jij dan. Want jij moet het fort bewaken. Cannesloos is het feest om voor thuis te blijven.' De jonge creatieven Myrthe van Dijk en Astrid Warmer organiseerden daarom gisteravond (23 juni) een borrel voor alle thuisblijvers uit de reclame industrie, in het Amsterdamse Hans Brinker Hotel.

Geslaagd Winnaar Seminar Grand Prix Content Marketing

24jun 201613:40
  • Content
  • 21916 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AwardsGrand Prix Content MarketingKlantenAward

nieuws Platform Content en mediapartner BBP Media mogen terugkijken op een geslaagd Winnaar Seminar, gisteren (donderdag 23 juni) in de Amersfoortse Albakerk. Samen met de bureaus en opdrachtgevers achter vijf winnende cases blikten de zaal gevuld met zo'n veertig man terug op de Grand Prix Content Marketing Awards 2015.

Nima en ThiemeMeulenhoff werken samen

22jun 201614:50
  • Algemeen
  • 9385 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieInteractie

nieuws ThiemeMeulenhoff en Nima gaan samenwerken. De aanbieder van leermiddelen geeft zes titels van de vernieuwde serie genaamd Rendement uit voor het middelbaar beroepsonderwijs en die sluit volledig aan op de eisen die worden gesteld aan het Nima A1-diploma. Het is de verwachting dat deze eindtermen de kansen van studenten op de arbeidsmarkt vergroot. Rendement is een complete methode voor commerciële opleidingen op mbo-niveau 4.

Stelling van de week: een online tekst zonder matchend beeld is niet meer van deze tijd

21jun 201615:57
  • Content
  • 10331 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDigitaalContent

nieuws Bij het 'wegzetten' van content lijkt beeld een steeds grotere rol te gaan spelen. Een lap tekst – hoe interessant ook – volstaat niet meer; terwijl een artikel met simpelweg goede kop (titel) en dito afbeelding zomaar viral kan gaan. Aan de andere kant: het gaat toch om de inhoud? Een plaatje kan er nog zo gezellig uitzien, maar wanneer de tekst niet goed geschreven is, stelt dat toch ook niets voor?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content