Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Qontent Matters: ‘Voor Mediamarkt zouden we hét contentmarketingbureau willen worden’

21jun 201609:45
  • Content
  • 8013 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TrendsContentNieuwkomersStrategieConceptenDoelgroepen

nieuws Na hun afstuderen stortten de vrienden Robin van Polen en Danijel Dercksen zich in de wereld van online marketing. Geobsedeerd door het nieuwe fenomeen ‘de smartphone’ richtten ze in datzelfde jaar de website/blog All About Phones op. Een paar jaar later kwam daar All About Media bij en sinds september vorig jaar zijn de ambitieuze heren eigenaar van het Amsterdamse contentmarketingbureau Qontent Matters, met een duidelijke nadruk op consumentenelektronica.

Sockeye (Portland) gaat Amsterdams avontuur aan

15jun 201610:28
  • Content
  • 12563 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StorytellingContentDoelgroepenNieuwkomersConcepten

nieuws Deze zomer opent het Amerikaanse Sockeye (Portland) een creative consulate nabij het Koningsplein, hartje Amsterdam. Oud-studie vrienden Andy Fraser en Peter Metz hebben als founders van Sockeye al twintig jaar ervaring in de reclame wereld, met grote klanten als bijvoorbeeld Adidas en Zoom+. Toch gaan ze het avontuur aan in Europa en daarmee de hoofdstad van Nederland. Dat getuigt van lef, en dat is nu net de eigenschap die beide heren goed kenmerkt. Het usp van Sockeye? ‘Well, the world needs more Portland.’

Furious Video is ‘smart video content met business sense’

14jun 201613:54
  • Content
  • 11280 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TrendsDigitaalContentConceptenDoelgroepenVideo

nieuws 'Haal meer uit je data met Furious Video', zo adviseerde Noise ons recent middels een persbericht. Met het in-house ontwikkelde platform creëert het Amsterdamse bureau gepersonaliseerde video's op basis van klantgegevens, online customer journey profielen en social data. Deze custom content moet vervolgens aansluiten op de gekozen doelgroep en is daarmee 'bij uitstek geschikt' voor CRM doeleinden. We vroegen Ivo Hulscher, eigenaar van Noise en founder van Furious Video, om enige toelichting. ‘Onze markt staat in de kinderschoenen en daar willen we snel verandering in brengen.’

Storyboard: ‘Content blijkt de constante factor te zijn’

13jun 201612:24
  • Content
  • 10868 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StorytellingDigitaalContent

nieuws Sinds 2011 werken Storyboard en Jack Daniel’s al samen. Storyboard spreekt van een ‘constant evoluerende social strategie’, wat onder meer heeft geresulteerd in een goed bezocht Facebook (82k likes) en Instagram (ruim 4k volgers) account van het whiskey-merk. Ook speelt Storyboard een grote rol in de campagne ter ere van het 150-jarig bestaan van de distilleerderij van Jack Daniel's, welke later dit jaar uitgerold zal worden.

Stelling van de week: zonder contentmarketing geen succesvol merk

13jun 201610:01
  • Content
  • 8252 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Congressen en onderzoeken te over in de wereld van contentmarketing, maar hoe belangrijk is het nu eigenlijk? Kunnen we nog wel zonder contentmarketing?

Vooruitblik Haringparty (2): 'Vanaf de volgende Haringparty ben ik geen talent meer'

13jun 201609:19
  • Content
  • 5648 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentEvenement

nieuws Eindelijk, het nieuwe haringseizoen gaat van start. En dat betekent ook: Haringparty! Aanstaande donderdag (16 juni) organiseert de IAA daarom 'Hollandse Nieuwe', dé haringparty voor de advertising industrie. Naast het traditionele haringhappen staat er Holland's nieuw marketingtalent op het menu, dat hun visie deelt met het publiek. Samen met talenten Nick van de Hei en Marie-Louise Diekema & Tim Olland blikken we vooruit op deze feestelijke dag.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content