Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Eerste huis te koop via VR Video

29mrt 201610:00
  • Content
  • 11872 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoVirtual Reality

nieuws VR of Virtual Reality is aan een flinke opmars bezig. Steeds meer smartphones worden met een specifieke VR bril verkocht en de kartonnen VR brillen worden steeds vaker als promotiemiddel toegepast. Tijd dus dat het eerste huis in VR verkocht gaat worden.

Persoonlijke virtual reality videos bereikbaar voor iedereen

25mrt 201611:00
  • Content
  • 23543 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Virtual reality is wereldwijd enorm in opkomst zo bleek bij zowel de Game Developers Conference in San Francisco als bij het Mobile World Congress in Barcelona. De grote spelers zoals Sony, HTC en Samsung richten zich vooral op virtual reality toepassingen voor games, de PC en de mobiele telefoon.

Het Witte Huis en Barack Obama domineren YouTube rankings

23mrt 201608:15
  • Content
  • 8080 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Bijna 77 procent van alle overheden wereldwijd heeft een officieel YouTube kanaal waarvan de meerderheid het platform actief gebruikt. Tot nu toe postten zij samen rond de 200,000 video’s. Dit blijkt uit een nieuwe studie van Burson-Marsteller.

[Onderzoek] Content maken niet meer alleen voor de lol

22mrt 201613:15
  • Content
  • 14645 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentStorytelling

nieuws Online influencers professionaliseren zich, nog maar 7% maakt momenteel content voor de lol. Dit is één van de uitkomsten van het onderzoek dat Cherry LAB (voorheen bureau Cherry Picker) uitvoerde onder 130 online influencers. Ook aan ambitie voor de toekomst schort het niet; maar liefst 67% geeft aan in de toekomst te willen leven van zijn bestaan als influencer. Nieuwe business modellen aanwenden wordt hierbij niet geschuwd; 36% wil zich inzetten als gezicht voor een merk, 29% wil bijbeunen als gids/inspirator, 29% droomt van events organiseren voor volgers en 28% ziet eigen merchandise wel zitten. Daarnaast werken ze samen: zo overlegt 60% zakelijke mogelijkheden bij brands met andere online influencers. Tot slot ziet Cherry LAB een verschuiving in focus van bereik naar engagement. De resultaten werden gepresenteerd door door trendwatcher Tessa aan de Stegge tijdens de tweede editie van het Cherry LAB #storymakers event dat ruim 130 online influencers en 50 brands bij elkaar bracht. Ook gaven onder meer influencer Anna Nooshin en Instagram professional @WesinTheWild een kijkje in hun keuken.

Glamour magazine opent eigen café

21mrt 201610:45
  • Content
  • 16533 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • InteractieEvenementDoelgroepen

nieuws Het is inmiddels voor veel vrouwen een traditie geworden, de National Glamour Day. Op 2 april is het weer zover en wordt het Esprit caffé op het Spui in Amsterdam omgetoverd tot Glamour caffé waar het modemagazine ieder uur de rekening van één tafeltje in het restaurant betaalt.

Four creating presenteert Jachtig, een mini-serie over Man Bijt Hond-jager Eduard

17mrt 201615:02
  • Content
  • 12988 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws In Jachtig verlaten twee vrienden de hectiek van de stad om in de leer te gaan bij jager Eduard van Adrichem. Eduard werd in 2015 ‘wereldberoemd in Nederland’ door een viraal fragment uit het NPO-programma Man Bijt Hond


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content