Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Bindinc. levert metadata voor nieuwe dienst Play van KPN

17jul 201508:03
  • Content
  • 19297 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Big dataBranded contentFilm

nieuws Bindinc. Programma Data Services gaat voor KPN rijke metadata voor de nieuwe over-the-top-dienst Play van KPN. Vanuit haar centrale contentdatabase levert Bindinc. afbeeldingen en programma-informatie bij de uitzendingen, films en series die beschikbaar zijn via de nieuwe app. Naast de content van de belangrijkste Nederlandse publieke en commerciële zenders zijn ook films en series van HBO via de app te bekijken. De over-the-top-dienst geeft gebruikers de vrijheid om altijd en overal content te bekijken. Films, series, live televisie en gemiste programma's in één app. Om binnen de app snel en gemakkelijk content te vinden, worden de programmagegevens van verschillende bronnen gematched met de rijke contentdatabase en beeldbank van Bindinc.

[Boek] Magie in al je communicatie

16jul 201510:15
  • Content
  • 19953 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekStorytellingCommunicatie

nieuws Met zijn nieuwe boek ‘Magie in al je communicatie’ gaat Bas Mouton recht tegen alle mythes op communicatiegebied in. Vergeet alle presentatietechnieken, taaltrucjes, communicatie- en mediatrainingen die gericht zijn op uiterlijkheden en het vermijden van risico’s. De magie in communicatie - het gevoel dat een verhaal klopt, inspireert en tot actie aanzet - zit niet in houding, intonatie of woordkeuze. Dit boek laat negen magiewetten zien die door iedereen kunnen worden toegepast.

RTV Oost lanceert videoplatform 'Mooi Overijssel'

15jul 201511:28
  • Content
  • 13337 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoBranded content

nieuws RTV Oost heeft het videoplatform ‘Mooi Overijssel’ gelanceerd. Het platform, dat bestaat uit een website en een gratis app, is een interactieve plek met videomateriaal over zoveel mogelijk Overijsselse plaatsen en gebieden. Het videomateriaal laat zien hoe mooi Overijssel is, en toont de couleur locale van een plaats.

Hubly mislukt als content marktplaats voor freelancers

10jul 201516:10
  • Content
  • 24653 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnlineJournalistiek

nieuws De in 2014 gelanceerde content marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers gaat eind van de maand uit de lucht. ‘De bottleneck van ons platform waren de opdrachten, want die bleven achter. We hadden 2300 gebruikers’, aldus business developer Paul van der Werf van Sannoma Innovation Lab.

Stichting CommBat wil verbeterde communicatieopleiding

8jul 201513:19
  • Content
  • 15425 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MarketingOnderzoekCommunicatieTrends

nieuws Stichting CommBat gaat samenwerken met de faculteit Gedrags- en Communicatiewetenschappen van de Universiteit Twente om mogelijkheden te verkennen van een Body of Knowledge (BoK) of Communication. CommBat is van mening dat het vakgebied van communicatie in de laatste twee decennia zo is uitgebreid dat het steeds moeilijker wordt om vast te stellen wat in de praktijk van de professionele beroepsuitoefening wordt verstaan onder het woord ‘communicatie' en wat tot de taken van communicatiemedewerkers moet worden gerekend.

Foodbrigade van Sligro wint Dutch PR Award

3jul 201511:03
  • Content
  • 33424 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentPRAwardVideo

nieuws Foodbrigade is bij de Dutch PR Awards in de prijzen gevallen. Het contentplatform, gemaakt door LVB Networks in opdracht van Sligro, bleek gisteravond de beste PR-strategie in huis te hebben in de categorie Business to Business. Het domein dat Sligro kiest is: horecaondernemers zakelijk slimmer maken. Wekelijks kan het platform rekenen op ruim 5 duizend bezoekers, waardoor het afkoerst op 250 duizend bezoekers per jaar. De aanpak behelst een zeer brede mix van PR-technieken, waaronder een contentsite, free publicity, video-kanaal, social media, e-mail nieuwsbrief, narrowcasting.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content