Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Partnership Microsoft en Fox rondom Wayward Pines

14mei 201514:45
  • Content
  • 24366 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnlinePartnershipVideoTelevisie

nieuws Microsoft en Fox zijn een samenwerking aangegaan rondom de nieuwe serie Wayward Pines. De serie gaat vandaag - donderdag 14 mei 2015 - wereldwijd in 126 landen op dezelfde dag in première en is in Nederland om 22.00 uur te zien bij FOX. Microsoft omarmt Wayward Pines ter promotie van de Surface Pro 3 op haar contentplatform MSN.nl. Microsoft en Fox hebben gezamenlijk de speciale webserie Gone ontwikkeld, die als verdieping van het Wayward Pines-verhaal dient.

Nederlandse Encyclopedie gaat strijd aan met Wikipedia

13mei 201511:28
  • Content
  • 11793 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalJournalistiekOnderzoekWebsite

nieuws Op het platform Ensie kan iedereen zijn kennis delen door een onderwerp naar keuze te omschrijven. Het platform onderscheidt zich van Wikipedia door zichtbaar auteurschap en biedt de mogelijkheid om een eigen Encyclopedie te maken. Sinds de lancering van de nieuwe website in september 2014 heeft Ensie al een miljoen unieke bezoekers ontvangen. Steeds meer schrijvers uit verschillende hoeken zijn actief. Van kamerlid tot arts, van student tot specialist, van wijn-expert tot ADHD-coach. Zo meldt het persbericht.

Promotie Veenendaal lanceert citymarketing portal

12mei 201515:09
  • Content
  • 10899 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MarketingDigitaalBranded content

nieuws De stichting Promotie Veenendaal heeft onder het motto ‘geen slogans maar daden’ een website gelanceerd waarin alle informatie over de citymarketing van Veenendaal te vinden is. Veenendaal wil ook graag in 2016 Giel Beelen met zijn Glazen Huis naar de stad halen. Een ander doel is het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee.

Budelse Brouwerij lanceert Bieroscoop

6mei 201514:16
  • Content
  • 14889 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • KlantCampagnesInteractieInnovatieVideo

nieuws Op 17 mei 2015 aanstaande lanceert de Budelse Brouwerij een nieuw initiatief: “de Bieroscoop”. De Brouwzaal van de Bierparel ademt dan de sfeer uit van een jaren ’50 bioscoop. Doel is dat de kijkers ontdekken dat hetzelfde bier steeds anders smaakt bij het kijken naar verschillende films. Deze ervaring sluit aan bij het principe dat een bier tijdens vakantie heel anders smaakt dan thuis. Zo meldt het persbericht.

Philips maakt longread over geschiedenis muziekbeleving

30apr 201509:51
  • Content
  • 12753 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • InteractieContentBranded contentVideo

nieuws Techblog Numrush en Philips hebben woensdag 29 april 'The Thrill of Sound' gelanceerd, een longread rondom de geschiedenis van audio en muziekbeleving. De bijzondere productie vertelt het verhaal van de ontwikkeling van de grammofoonplaat en de opkomst van het cassettebandje, CD, iTunes en Spotify tot aan de mogelijkheid om volledig draadloos muziek en video te streamen over een draadloze surround set.

Aart Lensink: Content tv-serie is uitdaging voor merken

28apr 201518:08
  • Content
  • 12531 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentTelevisieStorytelling

nieuws Een ‘spot-on’ contentserie bedenken voor een merk. Dat is één van de mooiste en grootste uitdagingen voor merken. Een goed format zal het hart gaan vormen van de contentstrategie van merken. ‘Help, mijn man is klusser’ haalde onlangs 1,6 miljoen kijkers. Ondanks moordende concurrentie op andere zenders. Een eenvoudig format. Maar het scoort al jaren. En het leuke (voor de makers en presentator John Williams): het format scoort elk jaar beter. Sinds de eerste aflevering in 2005 groeit de serie elk seizoen in aantallen kijkers. Aan het woord is Aart Lensink op site van contentmarketing bureau LVB Networks.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content