Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Nominaties Customer Centric DNA Awards bekend

2apr 201514:22
  • Content
  • 14300 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Bedrijven die er het afgelopen jaar het beste in zijn geslaagd hun consumenten centraal te zetten in het klantcontact, worden 23 april weer beloond met een CCDNA Award. De nominaties zijn door organisatoren BearingPoint en DVJ Insights in de 11 onderzochte categorieën bekend gemaakt. Uit het grootscheepse onderzoek door DVJ Insights blijkt onder andere dat de klanttevredenheid in ons land ten opzichte van de laatste meting in 2013, licht is gestegen.

Storytelling meets Hollywood op event in DeLaMar theater

1apr 201516:06
  • Content
  • 14169 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • EvenementStorytelling

nieuws Wat hebben Achmea, Amnesty, Gemeente Amsterdam, Prime Consulting, KPN, Oxfam Novib, SHV Trading en Vodafone gemeen? Zij snappen de kracht van Storytelling. Aldus Charisma Pical van Sanset Pictures, productiehuis in commercials film en evenementen. Sanset organiseert 26 mei aanstaande in het DeLaMar theater in Amsterdam het seminar ‘Story in Business’. Gastspreker is Robert McKee (73) uit Hollywood, volgens Sanset ’s werelds meest bekende scenario docent en de grondlegger van het huidige storytelling.

Marja Koster versterkt ContentKings

1apr 201515:23
  • Content
  • 11744 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Personalia

nieuws Marja Koster start 1 april als management consultant bij ContentKings, experts in online communicatie in Rotterdam. Koster was directeur van Relevance en vertrok onlangs na de fusie met Coloursgroep/ Lectric. Haar keuze voor ContentKings is mede ingegeven door een toenemende trend onder klanten om onafhankelijk en gespecialiseerd advies in te winnen voor complexe online vraagstukken.

Leuk voor Pasen: personaliseer je paasei

1apr 201515:08
  • Online
  • 12761 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentInnovatieActies

nieuws Speciaal voor de Paasdagen kun je nu op een ei je foto laten drukken. Leuk voor aan het ontbijt tijdens de feestdagen en om familieleden mee te verrassen. De actie ‘Je foto op een ei’ is een initiatief van Abelli in samenwerking met bureau Brandfighters. Het idee is van Fabian Farmer. Albelli is de online website waarop consumenten hun fotoboeken kunnen samenstellen en laten drukken.

Joe Pulizzi: Technologie marketeers richten zich op leads

30mrt 201510:05
  • Content
  • 14360 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • LeadsBranded contentVerdienmodellenOnderzoek

nieuws ‘Van alle contentmarketingsegmenten die we het laatste jaar onderzochten, zijn technologie marketeers het meest gericht op het krijgen van leads via hun contentmarketing. Hoewel dat vorig jaar ook al zo was, gaat het percentage verder groeien van 86 procent in 2014 naar 91 procent dit jaar. Ook valt op dat technologie marketeers een beetje af raken van merkbekendheid als voornaamste doel (want daar krijg je geen leads mee) en meer neigen naar het krijgen van meetbare resultaten (waar leads er een van zijn)’, aldus Joe Pulizzi, oprichter van The Content Marketing Institute.

Hbo en Vice sluiten deal voor dagelijks nieuwsprogramma

27mrt 201516:13
  • Content
  • 25391 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • InteractieVideoJournalistiek

nieuws Home Box Office en Vice hebben vandaag bekendgemaakt dat zij hun samenwerking uitbreiden en verlengen om de komende vier jaar meer en vaker Vice -nieuwscontent op Hbo te brengen. Met deze nieuwe samenwerking zullen abonnees van Hbo de onderzoeksjournalistiek en brekend nieuwscontent van Vice aangeboden krijgen in verschillende formats.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content