Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

CMWorld in Cleveland: 'Groot verschil tussen content en contentmarketing'

6sep 201716:27
  • Content
  • 12106 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementContent

nieuws De marketeer die zijn contentstrategie voor het komende jaar op scherp wil zetten, is deze week te vinden in Cleveland, Ohio. Daar is namelijk zojuist Content Marketing World losgebarsten, met 4.000 bezoekers uit meer dan 50 verschillende landen. Uit Nederland zijn vertegenwoordigd MarketingTribune, Platform Content en Content Marketing Fast Forward. Wat viel ons op vandaag?

[#10 Content Rally] Martijn Moens (RaisingResults): 'Ga op bezoek bij je doelgroep'

4sep 201710:19
  • Content
  • 20812 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Martijn Moens, customer experience consultant bij RaisingResults.

Ralf van Lieshout (moderator GPCM): 'Contentmarketeers blijven teveel hangen in 'het mooie verhaal''

30aug 201711:30
  • Content
  • 8816 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContent

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt (en tot en met 13 september heb je nog de kans om een case in te zenden!). In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 1: Ralf van Lieshout, managing director en strateeg bij social content bureau We Are Blossom.

Frank de Ruwe (Natwerk): 'Febo is nooit uncool geweest'

28aug 201712:17
  • Food-en-retail
  • 28369 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Campagnes

nieuws Het wereldwijde web is weer een nieuwe viral rijker: de kledinglijn van Febo. Als eenmalige actie verkoopt de fastfoodketen badslippers, shirts en shorts. Snacks en fashion; een niet voor de hand liggende combinatie wellicht, toch is de kledinglijn binnen welgeteld 24 uur uitverkocht. Creatief brein achter het ludieke idee: bureau Natwerk uit Amsterdam. Creative director Frank de Ruwe licht het succes toe.

[#9 Content Rally] Ananda van Doorn (Another Agency): 'De juiste content hoeft niet supercool te zijn'

28aug 201710:18
  • Content
  • 6940 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Ananda van Doorn, oprichter van online brand building bureau Another Agency.

Geerte Udo (Amsterdam Marketing): 'De Uitmarkt daagt marketeers uit tot creativiteit'

24aug 201712:02
  • Algemeen
  • 18046 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Kunst & CultuurEvenement

nieuws De Uitmarkt 2017 staat weer voor de deur, aankomend weekend wordt het culturele aanbod voor het komende seizoen gepresenteerd in en rond het Amsterdamse Oosterdok. Het (gratis) evenement - dat dit jaar ook nog eens zijn veertigjarig jubileum viert - is populair; de organisatie verwacht een half miljoen bezoekers die de hoofdstad komen bezoeken. Wat is precies de marketinguitdaging van de Uitmarkt? En hoe staat de stad Amsterdam ervoor op dit gebied? Geerte Udo, marketingdirecteur van Amsterdam Marketing, licht toe.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content