
NU.nl draait opheffen van Nujij terug
Reaguurders, verzamelt allen! Vanaf volgende week is het weer mogelijk om te reageren onder artikelen van NU.nl. Met het nieuwe NUjij kunnen lezers discussiëren en meepraten over het nieuws, in contact komen met de redactie en individuele journalisten.

Heb je al een content-detox-plan?
Leuk onderwerp, gevonden op de website van CMA, de Britse brancheorganisatie van contentmarketingbureaus. Wat een klant vorig jaar interessant vond, zou nu wel eens minder aantrekkelijk gevonden kunnen worden.

Verstappen, Ricciardo en Coulthard bij Jumbo Racedagen
Jumbo Supermarkten maakt zich op voor de derde editie van de Jumbo Racedagen op Circuit Zandvoort. Naast Max Verstappen zullen ook Daniel Ricciardo en David Coulthard in actie komen.

RTL gooit organisatie overhoop voor groeistrategie
RTL Nederland heeft donderdag een nieuwe groeistrategie gelanceerd, die gepaard gaat met (gedwongen) ontslagen. De zendergerichte aanpak wordt losgelaten, de 'fan' staat voortaan centraal. Het bedrijf investeert miljoenen in data-analyse.

LVB en VodafoneZiggo breiden b2b-campagne uit
LVB gaat aan de slag met de zakelijke kant van het Vodafone-merk. In de b2b-campagne wordt de vraag gesteld: hoe klaar is ondernemend Nederland voor de toekomst?

Eventbrite neemt Ticketea over
Ticketplatform Eventbrite heeft het Spaanse Ticketea overgenomen. Middels een ecosysteem verkoopt Ticketea naast festivaltickets ook tickets van merken als Cirque de Soleil en Museo Nacional del Prado.

Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.

Kinetic lanceert Out of Home handboek
Kinetic heeft het Out of Home handboek 2018 gelanceerd. Het betreft een objectief overzicht van buitenreclame in Nederland, samengesteld door specialisten werkzaam bij het bureau uit Amsterdam.

'Amstel Bier is niet sexy'
Het draait maar om één ding in de nieuwe Amstel-commercial: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. Niet om sexy of cool. Nee, gewoon om het bier.
![[Video] Persgroep positief over digitale transformatie](/templates/img/lazyload.gif)
[Video] Persgroep positief over digitale transformatie
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten met een bescheiden winst. In een video-interview zegt topman Christian van Thillo vooral tevreden te zijn over de digitale transformatie van zijn mediabedrijf.

Zlatan Ibrahimovic nieuw WK-boegbeeld Visa
Visa heeft profvoetballer Zlatan Ibrahimović aangekondigd als het nieuwe gezicht van zijn wereldwijde campagne in aanloop naar het WK Voetbal deze zomer in Rusland. Visa is officiële betaalpartner van FIFA.

Paul Kroef (Ara) voorzitter van Sire
Stichting Ideële Reclame heeft een nieuwe voorzitter en vijf nieuwe bestuursleden. Paul Kroef, algemeen directeur van reclamebureau Ara, wordt de nieuwe voorzitter, Dennis van Vugt (Born05) de vice-voorzitter.

Multichannel Conference: 'Blije klant geeft team energie'
Dag één van Multichannel Conference is op het moment van schrijven in volle gang. Meer dan 2.500 professionals in marketing, e-commerce en klantcontact weten hun weg vandaag en morgen naar DeFabrique te Utrecht te vinden. Wat viel ons tot nu toe op?

Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!

AT5 en NU.nl mogen samenwerken van CvdM
De samenwerking tussen AT5 en NU.nl is formeel goedgekeurd door het Commissariaat van de Media. De organisaties gaan hun samenwerking als gevolg daarvan nu verder uitbreiden.
![[interview] 'Je voelt dat er bij Bacardi creatieven werken'](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] 'Je voelt dat er bij Bacardi creatieven werken'
Bacardi Limited bestaat 156 jaar. Om de ondernemersspirit en cultuur van het drankmerk te vieren, organiseerde het in februari Back to the bar, waarbij ruim 5.500 medewerkers vroeg van hun werk gingen om - letterlijk - terug te gaan naar de essentie van het merk.

Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens 'ontoelaatbaar gedrag'
Casper Sikkema (32) is per direct ontslagen, zo bevestigt Sjoerd Raaijmakers, algemeen directeur van Vice Benelux.

Lampenoogst: dit zijn alle ADCN Awards van 2018
De ADCN Awards zijn weer uitgereikt. Volop feest, want er werden 61 Lampen uitgereikt in verschillende disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën. Bekijk alle winnaars.

ADCN Grand Prix voor Evert_45 van KPN
Het project Evert_45 van creatief bureau N=5 voor KPN heeft de Grand Prix van de ADCN Awards 2018 gewonnen. In totaal zijn er dinsdag 61 Lampen uitgereikt, waaronder drie keer goud.

Videomarketing is nog lang niet volwassen
Iedere zichzelf respecterende organisatie maakt video’s. Maar bijna niemand doet aan videomarketing. Is videomarketing al volwassen? Nee, eigenlijk niet.

Netflix groeit, Videoland ook
Streamingdienst Netflix groeide de afgelopen drie maanden wereldwijd met ruim 7,4 miljoen klanten. Dat is een miljoen meer dan voorspeld. Lokale concurrent Videoland groeide ook, met 40%.

Iens en Coopr slaan handen ineen
Online restaurantgids Iens heeft Coopr gevraagd als pr-partner. Het bureau is verantwoordelijk voor onder meer de introductie van Insider en het Iens Festival.

Jong creatief Nederland aan de slag voor ACT Responsible
Jonge Honden en RA*W gaan samen met JCDecaux aan de slag voor ACT Responsible, de organisatie die ieder jaar tijdens Cannes Lions de beste campagnes op het gebied van 'creativity for good' tentoonstelt.

Bol.com haakt in op Dotan-gate
Zanger Dotan blijkt jarenlang zijn social media te hebben bediend met fake accounts, zo onthulde de Volkskrant afgelopen zaterdag. Bepaald niet chique, maar bol.com weet er leuk op in te haken.

Grootste merkbereik voor Libelle, Linda en Donald Duck
Libelle, Linda en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken, die het bereik van papier en online bundelt.

Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor ING
Kunsthal Rotterdam en hoofdsponsor ING delen de missie om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Voor ING is een speciale Viktor&Rolf betaalpas ontworpen, die klanten kunnen aanvragen via MijnING.nl.

Multichannel Conference: tips van de redactie
Mix je eigen content tijdens Multichannel 2018, aanstaande woensdag en donderdag in DeFabrique te Utrecht. Wat zijn de niet te missen talks?

LVB verwelkomt 7 nieuwe collega's
Het contentmarketingbureau uit Amersfoort heeft zeven talenten aan zich verbonden.

Multichannel Conference: mix je eigen content
Aanstaande woensdag en donderdag is het zover: Multichannel Conference in DeFabrique te Utrecht. Hoe goed ken jij jouw klant nu eigenlijk? We blikken vast vooruit.
![[interview] Brunel lanceert start-up Pack](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Brunel lanceert start-up Pack
Digitalisering, flexibilsering en de zogenaamde gig economy (tijdelijke inhuur van zelfstandige ondernemers); het zijn de trends in recruitment die detacheringsbureau Brunel een klein jaar geleden waarnam. Reden voor Brunel om een start-up te beginnen: Pack.

SocialBrands lanceert Influencers Platform
Social media marketing tool Social Brands zet een volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes.

Nieuw bureau: Content Collectiv
Kleine horecaondernemers, advocatenkantoren en evenementenorganisaties lopen tegen hetzelfde struikelblok aan: marketing. Zie hier de geboorte van een nieuw bureau in Den Haag: Content Collectiv.

Nominaties MOAwards 2018
MOA, het 'Expertise Center for Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics', heeft de genomineerden voor de MOAwards 2018 bekend gemaakt. Voor beste onderzoeksbureau zijn Motivaction, DVJ en Netprofiler genomineerd.
![[FIM] Nachtelijk dineren - de nieuwe souper-trend](/templates/img/lazyload.gif)
[FIM] Nachtelijk dineren - de nieuwe souper-trend
Wat gebeurt er tijdens de minst populaire food uren, tussen 23:00 uur ‘s avonds en 07:00 uur ‘s ochtends? Meer dan je denkt! Food Inspiration Magazine ontdekt als opkomende trend het 'souper' en jij kan meelezen,
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- BlogHet onmogelijke mogelijk maken13437x
- NieuwsLinda legt focus op Instagram13152x
- BlogNext level contentmarketing is...12744x
- NieuwsDe doelgroep van Linda is bij...12557x
- NieuwsIens en Coopr slaan handen ineen11502x
- BlogKwalitatieve influencers...11256x
Vacatures
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
Laatste Nieuws
- LVB en VodafoneZiggo breiden... 19-04-2018
- Kinetic lanceert Out of Home handboek19-04-2018
- Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens... 18-04-2018
- Iens en Coopr slaan handen ineen17-04-2018
- Bol.com haakt in op Dotan-gate17-04-2018
- LVB verwelkomt 7 collega's 16-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event