Cultureel reveil voor sponsors

29sep 201710:20
  • Sponsoring
  • 25778 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekZakelijkSponsorcongresKunst & CultuurSponsoring

weblog Als sponsorjournalist krijg ik wel eens het verwijt dat ik te veel over sportsponsoring schrijf. In sport mag dan het meeste geld omgaan, maar daarnaast zijn er andere sectoren waar sponsoring vaak een hoger doel dient. Niet voor niets ging het Sponsorcongres deze week over 'purpose', hét toverwoord in marketingland. Vaak gaat het dan om sociaal-maatschappelijke of ecologische projecten, maar - zo wordt me geregeld ingepeperd - is cultuur uiteindelijk niet het allerhoogste doel?

Hugh Hefner (1926-2017), merkbouwer in tijdschriftland

28sep 201716:31
  • Media
  • 23909 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentMerkenMakersTijdschriften

nieuws Hugh Hefner, de oprichter van het naaktblad Playboy, is op 91-jarige leeftijd overleden, zo maakte zijn bedrijf Playboy Enterprises afgelopen nacht bekend. Hefner bouwde in de tweede helft van de vorige eeuw een crossmediaal media-imperium op rond zijn blootblad. Ook streed bij tegen content-dieven en voor de vrijheid van meningsuiting, al speelde bij dat laatste natuurlijk vooral een commercieel belang.

Dawn en Halal maken Micropia-campagne over zoenen

28sep 201712:20
  • Bureaus
  • 11891 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingContentActivatieCampagnes

nieuws Micropia, het enige microbenmuseum ter wereld, wil mensen bewust maken van de onmisbare rol van microben in de liefde. In opdracht van het museum, dat onderdeel is van Artis, ontwikkelden reclamebureau Dawn en productiebedrijf Halal een intense themacampagne: 'The Science of Kissing'.

'Keukenliefde' grote winnaar Food Blog Awards 2017

28sep 201711:04
  • Food-en-retail
  • 14133 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • JournalistiekAwardsFood

nieuws De Food Blog Awards 2017 zijn door Sandra Ysbrandy uitgereikt aan de winnende finalisten. Keukenliefde was de grote winnaar van de avond met twee Food Blog Awards. Zij sleepte wederom de award ‘Food Blog van het Jaar 2017’ binnen en ‘Beste Foodvlogger/Youtuber. Ook Fajah Lourens viel met haar kookboek ‘Killerbody 2’ in de prijzen. Hier het complete overzicht.

KNSB en 100% NL geven startschot in Ochtendshow

28sep 201710:17
  • Sponsoring
  • 14944 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingRadioMediaSport

nieuws In De Ochtendshow met Lars is vandaag het startschot gegeven voor een tweejarige samenwerking tussen 100% NL en de KNSB. Het radiostation wordt mediapartner van de schaatsbond en verbindt zich aan de schaats- en skatesport tot en met 2019. De focus van de samenwerking ligt op het langebaanschaatsen, 'IJstijd!', marathonschaatsen, inline-skaten en natuurijs. Zo zal het radiostation met Nederlandse muziek zichtbaar aanwezig zijn bij alle nationale toernooien in Thialf.

Ziggo Sport werkt samen met Remiqz

28sep 201710:01
  • Media
  • 13734 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InnovatieTelevisieSport

nieuws Ziggo Sport gaat nauw samenwerken met Remiqz. Het sportkanaal gaat in zijn door Southfields geproduceerde voetbalprogramma’s Rondo en Deportivo United vanaf heden gebruik maken van de diensten en wetenschappelijke inzichten van Remiqz. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI), de objectieve maatstaf voor de kwaliteit van spelers.

Vice Money lanceert eerste docuserie Nieuw Geld

27sep 201712:40
  • Content
  • 11655 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoMakers

nieuws Vice Money heeft vandaag de docuserie 'Nieuw Geld' gelanceerd, waarin wordt laten zien hoe jonge mensen op innovatieve manieren geld verdienen. Dit is de eerste docuserie van het recent gelanceerde Vice Money, het platform van Vice dat zich richt op de economie en cultuur rondom geld.

Inzenden voor Mercurs 2017 kan nog tot 4 oktober

27sep 201711:08
  • Media
  • 23472 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftenMediaAwardsContent

nieuws De inzendtermijn voor de 20e editie van de Mercurs eindigt 4 oktober 2017. Dit jaar zijn er elf categorieën, met een nieuwe hoofdprijs: Mercur Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercur Magazine van het Jaar en Mercur Mediamerk van het Jaar, die afgelopen jaar stevig met elkaar concurreerden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content