Talpa volledig eigenaar SBS, De Mönnink leidt transitie

20jul 201700:01
  • Media
  • 14497 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopMediaDigitaalTelevisie

nieuws Talpa Holding mag SBS Broadcasting overnemen. Het bedrijf neemt alle aandelen van Sanoma over en wordt daarmee volledig eigenaar van SBS. Talpa brengt SBS (met de tv-zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers) onder in een nieuw Nederlands multimediabedrijf. Peter de Mönnink, huidig CEO van Sanoma én SBS, blijft aan bij SBS om de overname af te ronden.

Grand Prix Content Marketing 2017 nu ook met PR

19jul 201714:39
  • Content
  • 14625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • EvenementGrand Prix Content MarketingContent

nieuws Na het Winnaar Seminar van eind juni waarin winnende cases werden belicht van de Grand Prix Content Marketing van vorig jaar, is het nu écht de blik vooruit naar de versie van 2017. Met de uitreiking van de Awards en Bekroningen 2017 eind november. Een aantal nieuwe categorieën: de Content Marketing man/vrouw van het jaar of Beste PR-inzet bijvoorbeeld. Het vak vebreedt zich duidelijk. Is dat te ver vooruit kijken, nu de zomer nog moet beginnen? Een beetje wel, maar de inzendingstermijn is inmiddels geopend per 1 juli. En omdat de Grand Prix de etalage is voor mooi werk in contentmarketing, is het de vraag: hoe staat het contentmarketing-vak ervoor?

Cityguys lanceert YouTube-serie in bioscoop

19jul 201712:07
  • Content
  • 6053 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentVideo

nieuws Online stadsblog Cityguys.nl lanceert vandaag (19 juli) haar YouTube-kanaal LAB111 in Amsterdam, de eerste première van een videoserie in een bioscoop ooit. De eerste twee afleveringen van 'De Cityguys Selectie' worden tijdens de première op het grote scherm vertoond en daarna is de serie te volgen op YouTube en de te lanceren website Cityguys.tv.

Nike eert Roger Federer met stoere commercial

19jul 201711:46
  • Sponsoring
  • 13794 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieCommercialsSportSportmarketing

nieuws Roger Federer is de beste tennisser aller tijden. Afgelopen weekend vergrootte hij zijn aureool nog iets meer door als eerste man Wimbledon voor de achtste keer te winnen. Zijn sponsor Nike had de felicitatie-commercial al klaarstaan, want die was direct na zijn gewonnen finale al te zien. Andermaal een indrukwekkend eerbetoon aan dit sport-icoon.

Brand New Live lanceert zelfstandig event-label

19jul 201709:59
  • Bureaus
  • 12125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersEvenementPersonaliaActivatie

nieuws Hét entertainment marketingbureau Brand New Live zet een zelfstandig event-label in de markt: Brand New Live Events. Het eventbureau met nieuwe mensen, waaronder manager Jamel van Laarhoven, en een nieuwe werkwijze is het antwoord op de groeiende vraag naar bedrijfsevenementen.

De belangrijkste valkuilen in B2B-contentmarketing

19jul 201709:55
  • Content
  • 7608 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StrategieContent

weblog Iedere B2B-marketeer weet inmiddels wel dat contentmarketing een belangrijk onderdeel is van een volwaardige marketingstrategie. Je kunt je merk er op een authentieke manier mee onder de aandacht brengen en je kunt je klanten ermee ‘engagen’ (iemand een suggestie voor een goed Nederlands woord?). Het gevolg is dat we massaal zijn gaan bloggen, ploggen, vloggen en twitteren, allemaal onder de noemer ‘contentmarketing’. Toch zijn niet veel bedrijven écht succesvol met contentmarketing. Wat zijn de belangrijkste valkuilen?

TMG verkoopt Keesing Media aan Ergon

19jul 201700:06
  • Media
  • 8975 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeefstrategieContentUitgeversVerkoop

nieuws Telegraaf Media Groep verkoopt dochterbedrijf Keesing Media Group grotendeels aan Ergon Capital Partners. Zelf houdt TMG een belang van 30%. De overeengekomen waardering van heel Keesing bedraagt 150 miljoen euro. De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van TMG-aandeelhouders en het advies van de medezeggenschapsraden, dat beide in de komende twee maanden wordt verwacht.

Contany Academy: springplank voor afgestudeerden in marketing

18jul 201712:06
  • Content
  • 8630 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalContent

nieuws Door de snelle ontwikkelingen in het opkomende vakgebied contentmarketing kunnen marketingopleidingen vaak niet de meest recente lesstof aanbieden, zo stelt Contany.nl. Om het gat tussen de studie en het werkveld te dichten, richt het contentmarketingbureau de Contany Academy op. In een 4-weekse gratis cursus in Amsterdam worden ambitieuze (bijna-)afgestudeerden voorbereid op het bedrijfsleven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content