PodKastjes moeten jongeren helpen tegen eenzaamheid
Met de introductie van PodKastjes, waarmee jongeren kunnen luisteren naar verhalen over eenzaamheid van andere jongeren, zet de campagne ‘Hey, het is oké’ tegen eenzaamheid een nieuwe stap.
Havas Media sluit partnership met RetailMediaOne
Havas Media gaat samenwerken met RetailMediaOne om retail media in Nederland verder te ontwikkelen.
Streamingdiensten moeten meer investeren in Nederlandse producties
Grote streamingdiensten die in Nederland actief zijn, moeten vanaf 1 januari 2024 vijf procent van hun jaaromzet gaan investeren in Nederlandse audiovisuele producties zoals series, films en documentaires.
Bol lanceert grote crossmediale campagne rond Sinterklaas
Bol zet groots in op de komende Sinterklaas met onder meer een crossmediale campagne, AI en een uitbreiding van het ecosysteem rond het Grote Speelgoedboek: het HulpSint Platform.
'Honderdduizenden online fraudegevallen kunnen voorkomen worden'
Bijna de helft (44%) van de Nederlandse online fraudegevallen kan voorkomen worden als het slachtoffer niet direct tot handelen overgaat zegt ABN Amro. De bank start daarom een voorlichtingscampagne.
De Nationale Jeugdraad en Tinder willen jongeren laten stemmen
De Nationale Jeugdraad (NJR) en datingapp Tinder lanceerden op 1 november een campagne met als doel jonge en nieuwe kiezers aan te moedigen om te gaan stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.
Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal
Uit onderzoek van Warc en Marketreach voor het Britse Royal Mail blijkt Direct Mail een onvervalste aandachtstrekker te zijn. ‘Post is niet alleen effectief in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken.’
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
[column] Top 5-TikTok-trends: vette vrieskou, generatiekloof en totale tompoucegekte
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Thamar en Justine van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Corendon maakt korte speelfilm van safety video
Corendon heeft een nieuwe safety video opgenomen starring Jandino Asporaat als Judeska. Het resultaat is een komische video van maar liefst zes minuten die vertoond wordt op de rechtstreekse vluchten tussen Amsterdam en Curaçao. Naast Jandino zijn er rollen voor John Williams, Rico Verhoeven, Wendy van Dijk, Everon Jackson Hooi, Liza Sips, Jasmine Sendar, Najib Amhali en Shirma Rouse.
[Praat Nederlands met me] Philip Dröge over 'De Tawl'
In zijn nieuwe boek De Tawl gaat historicus Philip Dröge al fietsend over Amerikaanse wegen op zoek naar wat er nu nog over is van het Nederlandstalige verleden in de US. Het resultaat is een opmerkelijk verhaal over de Nederlandse oorsprong van woorden als ‘OK’ en ‘dope’. Tijd voor een interview.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
Start Small, Dream Big: leer een instrument bespelen
Social media agency Unlike lanceert een nieuwe internationale campagne voor Yamaha Music Europe, waarin het uitzoeken, kopen en leren bespelen van een muziekinstrument centraal staat.
Bollebozen event en gouden wikkels stimuleren lezen
Om leesplezier bij kinderen te stimuleren deelde Bol samen met het Jeugdeducatiefonds 30.000 ‘boekiebags’ uit. In vier bags zat een reep met gouden wikkel verstopt. De gelukkige vinders wonnen een Bollebozen event voor de hele school.
[Marketing the Rainbow #44a] Volvo ontdekt de gay automobilist
Volvo is een van oorsprong Zweeds bedrijf (est. 1915), dat in 1999 werd verkocht aan Ford Motor Company en sinds 2010 eigendom is van de Geely Holding Group, een Chinese multinational. Ze waren een van de vroegste deelnemers aan Marketing the Rainbow, zeker in de autobranche.
Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
YouTubeserie Ziggo Sport Kick 't Met krijgt tweede seizoen
Ziggo Sport kondigt het tweede seizoen van de YouTube-talkshow Kick ’t Met aan. Hoewel het format grotendeels hetzelfde blijft, spelen de mannen dit seizoen ook uit.
NS kiest Insiders en Roularta Media voor NS Dagje Uit
De NS heeft voor Dagje Uit, het multimediale platform voor NS-reizigers, gekozen voor Insiders en Roularta Media Nederland voor de contentstrategie en –creatie.
Jury GPCM klaar voor 'big day' op 31 oktober aanstaande
Het contentmarketingvak loopt zich warm voor de uitreiking van de enige echte GPCM 2023. Na een recordaantal inzendingen ronden de jury's hun werk af en is de organisatie van feestelijke uitreiking op 31 oktober a.s. in Amsterdam ook vrijwel rond. Feest! Kom je ook?
[docu] De Kunst van het Verleiden
'De enige echte allesomvattende documentaire over Neerlands reclame. Over het verleden, het heden en de toekomst', wordt deze film door de makers genoemd. Geniet ruim een uur van deze inventarisatie van een stuk marcomgeschiedenis.
TikTok tikt 5,7 miljoen actieve Nederlandse gebruikers per maand aan
Social media platform TikTok heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: 5,7 miljoen Nederlanders per maand maken gebruik van het platform.
Jump Retail en RetailMediaOne bundelen creatieve kracht
RetailMediaOne kondigt een strategische samenwerking aan met Jump Retail, onderdeel van TBWA. Het doel van deze samenwerking is om reclame in het retailmediadomein voor adverteerders versneld en met de nieuwste inzichten effectief in te kunnen zetten.
De Bic aansteker bestaat 50 jaar
Toen Marcel Bich in 1973 de iconische Bic aansteker introduceerde, was dat vanuit dezelfde visie als bij de Cristal pen in 1950: 'gebruikers eenvoud en plezier brengen door hen essentiële dagelijkse producten aan te bieden die betrouwbaar en betaalbaar zijn, én lang meegaan.'
ProRail speelt met schaalmodellen in serieuze campagne
Bij 25% van de incidenten rondom spoorwegovergangen zijn beroepschauffeurs betrokken. Om hen bewust te maken van de risico’s en potentieel gevaarlijke situaties rondom het spoor lanceert ProRail een nieuwe bewustwordingscampagne.
Praxis lanceert YouTube-serie ‘Weekend Make-Over’
Zondag 22 oktober ging de eerste aflevering van ‘Weekend Make-Over’ live, onderdeel van de allereerste Praxis YouTube-serie.
Nelleke van Grinsven van Dept: 'We streven ernaar het beste bureau in en voor de wereld te zijn'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? Als onderdeel van de serie Marketeer van een betere wereld sprak ik met Nelleke van Grinsven, Media Director bij global digital agency Dept.
[column] The art of positioning 12: True pricing
U herinnert zich vast nog wel die advertenties van EasyJet waarin ons verteld werd dat we voortaan voor 29 euro naar Milaan of Londen konden vliegen. Dat kan toch helemaal niet? En inderdaad, dat kon en kan helemaal niet.
Monuta bestaat een eeuw en lanceert een nieuwe cake
Uit onderzoek van Monuta, uitgevoerd door MarketResponse, blijken Nederlanders niet echt open over de wensen met betrekking tot hun uitvaart. Dat was de aanleiding voor de jarige uitvaartorganisatie om de ‘uitvaartcake’ te introduceren, ‘als gespreksstarter’. De cake bevat het kalmerende citroenmelisse.
Nieuwe gezondheidscampagne: 'Stel je vraag aan Kruidvat'
We hebben allemaal wel eens een gezondheidsvraag. Maar we hebben niet altijd de juiste persoon om zo'n vraag aan te stellen. Want ben je écht geholpen met de middeltjes van je moeder, de goedbedoelde tips op het schoolplein of zelf zoeken op het internet? Kruidvat haakt in.
Sterf! Filmfestival kan helpen tegen doodsangst
De gedachte aan de dood drukken we het liefst weg. Volgens Radboud-onderzoeker Enny Das kunnen films helpen beter met onze doodsangst om te gaan. Daarom wordt op 10 en 11 november het Sterf! Filmfestival gehouden.
Nijntje duikt op in de echte wereld
Iedereen kent Nijntje: het was je eerste boekje, je eerste knuffel, en nu ook je eerste musical. Ze is zo iconisch, dat je haar alleen al herkent aan de oortjes. Voor 'Nijntje de musical' brengt KesselsKramer nu die herkenbare wereld van Nijntje en de echte wereld samen.
Luchtige IFAW-campagne over rampzalig onderwerp
IFAW (International Fund for Animal Welfare) en SuperHeroes Amsterdam slaan de handen ineen met een campagne die huisdierbezitters oproept om voorbereid te zijn op een mogelijke ramp.
Unique zoekt beste klantenservicestem van Nederland
Unique Uitzendbureau lanceert de online talentenjacht Sound Of Service, waarmee de organisatie in oktober op zoek gaat naar de beste klantenservicestem van Nederland.
[Marketing the Rainbow #43b] Opkomst en ondergang van Abercrombie & Fitch: de ondergang
Nadat Abercrombie & Fitch (A&F), dat al bestaat sinds 1892, vooral via de gay markt in de jaren ’90 en ’00 razendpopulair werd, liep het merk enorm veel schade op door intern beleid en publieke schandalen. Vorige week schreef ik over de opkomst van het merk, nu kijk ik naar de ‘ondergang’.
DOSSIER TRUE PRICING De ware prijs is een rekbaar begrip
Meer voor minder, dat willen we. Gevolg: zo hou je meer over in de knip en creëer je extra ruimte voor iets met meer waarde, omdat je bijvoorbeeld het milieu spaart en wellicht iets bijdraagt aan je omgeving, met je aanschaf. Welkom in de nieuwe wereld van eerlijke prijzen. Gaat dit aanslaan? ‘Verwacht van Zeeman geen True Price-communicatie.’
[column] Populisme als middel om de wereld te redden
De landelijke verkiezingen staan voor de deur. Een tijd waarin politieke partijen zich inspannen om hun boodschap te verspreiden en kiezers aan zich te binden. Om aandacht en steun te vergaren, passen ze diverse retorische tactieken toe. Reclamemakers en politici liggen hierin niet ver uit elkaar.
Lancering bewustwordingscampagne long covid
Professionals uit de marketing-, communicatie- en mediawereld vragen aandacht voor de blijvende gevolgen van long covid via de campagne Wij worden beter.
Campagne 'Op zoek naar gezond' over keuzevrijheid gezond eten
De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie (AVGG) stelt dat de keuze voor gezond eten en drinken momenteel door de voedingsindustrie onmogelijk wordt gemaakt. Daarom start de alliantie een bewustwordingscampagne.
Scotch & Soda Europe naar Dept
Scotch & Soda heeft agency Dept geselecteerd als partner om het merk een nieuwe impuls te geven na een recente herstructurering.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing