
Schuift (content)marketing een nieuwe kant op?
Ik moest toch weer even googlen toen ik het woord purpose marketing las. Had er nog niet van gehoord.

Digitas Amsterdam en Episerver werken samen
Digitas en Episerver hebben een strategisch partnerschap aangekondigd om de markt gezamenlijke expertise en oplossingen te bieden op het gebied van digitale marketing, data en commerce. Daar hoort ook de opening van een Center of Excellence bij.

Schaal+ werkt samen met NIMA
NIMA en Schaal+ hebben een partnership gesloten om elkaar te versterken. Er is veel vraag onder NIMA-bedrijfsleden naar digitaal marketingtalent. Schaal+ is gespecialiseerd in deze doelgroep.

Simon Gosling: 'We worden juist steeds minder afhankelijk van tech'
Futurist Simon Gosling, bedenker van de Unruly Home, is een van de sprekers op VidCon, morgen in het Mövenpick Hotel te Amsterdam. Hij schijnt zijn licht op alle mogelijkheden die tech de marketeer biedt.

Vodafone, Tele2 en Ziggo scoren goed bij SAN-nominaties
Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft alle 123 nominaties bekendgemaakt. Er zijn hoge scores voor Vodafone, Tele2, Ziggo en meerdere ministeries. Datzelfde geldt voor de bureaus N=5, TBWA\Neboko, Havas Lemz, J. Walter Thompson, Joe Public en XXS.

Jeroen Cnossen uitgever van Vakbladen.com
Vakbladen.com heeft Jeroen Cnossen per 1 april 2018 benoemd als uitgever en lid van de directie. Hij heeft ruime ervaring in de mediabranche.

Blok die datum: 11 september Influencer Marketing Event
Op dinsdag 11 september vindt het allereerste Influencer Marketing Event ooit plaats. Locatie is DeFabrique in Utrecht.

Storytelling met Booking.com
Booking.com liet met social media-wedstrijd #BookingHero accomodatiepartners een bijzonder verhaal vertellen. De winnaar is zojuist bekend gemaakt.

Caroline Pay over Fresh Air Challenge: 'Ik wil jaloers worden'
Caroline Pay had in haar rol als jurylid van de Fresh Air Challenge hoge verwachtingen. Die werden tijdens de uitreiking vorige week helaas niet overtroffen. We vroegen haar ernaar.
![[Topvrouwen in marketing] Mariska Kloezen: 'We moeten meer staan voor ons succes'](/templates/img/lazyload.gif)
[Topvrouwen in marketing] Mariska Kloezen: 'We moeten meer staan voor ons succes'
Vrouwen te over in de marcom-branche, toch zijn het negen van de tien keer de mannen die naar voren worden geschoven als er wordt gevraagd om een voorzittersrol, directiefunctie of gewoon een mening. Terecht of niet? In deel 7 van deze reeks Mariska Kloezen, managing director van Cheil Amsterdam.
![[Verkiezingen] Zo trekt de politiek onze aandacht](/templates/img/lazyload.gif)
[Verkiezingen] Zo trekt de politiek onze aandacht
Holografische projecties of gewoon veel klantgegevens kopen bij Facebook? Politieke partijen trekken alles uit de kast om deze woensdag optimaal te scoren bij de raadsverkiezingen. Steeds vaker worden vernieuwende technieken gebruikt. Waarom is FvD daarin 'Champions League'?

Schweppes zoekt met XXS naar slechtste bartender
Opmerkelijke crossmediale campagne: Schweppes zoekt een ‘Worst Bartender’. Met deze campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, zoekt het frisdrankmerk mensen met nul bar-ervaring die een serieuze carrière-switch willen maken tot professionele bartender.

Campagne #GR2018: kijkje achter schermen bij VVD
Als grootste partij van Nederland moet ook de VVD deze raadsverkiezingen vol aan de bak. Zo proberen de liberalen in Amsterdam nieuwkomer FvD van zich af te schudden. Een kijkje achter de schermen van de VVD-campagne: PR-bureau Fair Focus vertelt over de aanpak met talkshows, papierprikken, karaoke en speeddaten met premier Rutte.

Hein van der Wielen leidt Digital Partnerships GroupM
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Hij stond ooit aan de wieg van Blue Mango.

100%NL maakt glossy voor Hoogvliet - 'Geen veredelde brochure'
100%NL gaat dit jaar vijf glossy magazines maken voor Hoogvliet. Aanleiding is het vijftigjarig bestaan van de supermarktketen. Waar ligt de match precies? Eddy Guyt, algemeen directeur van de Volendamse uitgever, licht toe.

GVR reikt Coqs d'Honneurs uit
Persgroep-topman Christian Van Thillo heeft de Coq de Grand Honneur gewonnen tijdens het Hanendiner van GVR. Ook gingen er haantjes naar Slaven Mandic (Wayne Parker Kent), Nathalie Peters (IPG Mediabrands) en Dinesh Sonak (ADCN).

Nederlandse bedrijfsleven laat kansen liggen op social media
De consument wil op social media de dialoog met het Nederlandse bedrijfsleven aangaan. Echter, deze roep om interactie bleef in 2017 bijna altijd onbeantwoord. Daarentegen zenden bedrijven zonder eerst te luisteren. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de eerste Dutch Engagement Benchmark.

VVD en CU verliezen strijd om slechtste politieke slogan
De slogan ‘Zo Vrij als een aardbei’ is verkozen tot de slechtste politieke slogan van 2018. De leus van Kelly Uiterwijk voor haar partij Vrij Beverwijk versloeg met een ruime meerderheid van de stemmen de slogans ‘Minder belasting, meer bitterballen’ van VVD Delft en ‘Bedankt dat je naar me omcake’ van ChristenUnie Zwolle.

VPRO benoemt multimediale hoofdredactie
Anouk Kamminga en Willem van Zeeland treden per 1 juni als hoofdredacteur in dienst van de VPRO. Samen met Stan van Engelen zullen zij de nieuwe driekoppige hoofdredactie Media vormen.

Wat contentmarketeers kunnen leren van The Breakfast Club
Boekenweek. Ook in 2018 bestaat die nog. Want boeken lezen, doen we nog steeds en dat zullen we getuige de laatste verkoopcijfers ook blijven doen.

Biggest Brother
Ok, we hebben de oplossing gevonden rondom de Sleepwet! We stemmen allemaal ja op één voorwaarde: dat wij 24/7 ook de veiligheidsdiensten terug mogen volgen. Simpele deal: iedereen die jou bespiedt mag jij terugbespieden. Eerlijk toch?

Kim Feenstra fotografeert vanHaren-campagne
Een opvallende modefotograaf op de set van de nieuwe vanHaren-campagne: BN'er Kim Feenstra. Het fotomodel is door het modemerk betrokken bij de productie van de nieuwe campagne. Today is Canday verzorgt de creatieve begeleiding.

'Iedereen is op zoek naar persoonlijke aandacht'
Leer de kunst van personalisatie, tijdens Multichannel Conference op 18 en 19 april in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Norman Blokdijk, commercial director bij WiQhit.
![[interview] Zandbeek ontwikkelt videocontent over Watersnoodramp](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Zandbeek ontwikkelt videocontent over Watersnoodramp
Zandbeek heeft voor Rijkswaterstaat een animatie over de Watersnoodramp ontwikkeld. Met 51.000 weergaven een bescheiden hit op Facebook. Timo Vorstenbosch, eindverantwoordelijk voor alle videoproducties van verantwoordelijk bureau Zandbeek, licht toe.

'Targeting op radio heeft sterker effect dan gedacht'
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten. Dat blijkt uit het recent gepubliceerde ‘Re-evaluating media’ onderzoek.

Pathé kiest voor Dawn
Bioscoopmarktleider Pathé kiest Dawn als creatief strategische partner. Pathé en Dawn werken samen 'om van plek naar merk te gaan, en van scherm naar beleving'.

Bouwbedrijven nog niet tevreden over eigen marketingstrategie
Marketeers bij bouwtoeleveranciers geven zichzelf een matige 6,8 voor hun eigen marketingstrategie. Dat blijkt uit het onderzoek dat RVS Marketing hield in het najaar van 2017 onder 40 marketingmanagers. Met name meer kwaliteit voor online marketing, marketing automation en contentmarketing staan hoog op de agenda.

KLM lanceert podcast
KLM heeft vandaag een Engelstalige podcast genaamd The Journey gelanceerd. In elke episode staat één reis centraal die van invloed is geweest op het leven van de geïnterviewde reiziger.

PauwR en Flow.ai bieden chatbotpropositie
Digital marketingbureau PauwR en chatbot-expert Flow.ai gaan samenwerken om adverteerders nog beter te ondersteunen op het gebied van chatbots. PauwR verzorgt de content van de chatbot, terwijl Flow.ai de onderliggende techniek ervan levert.

Saints & Stars kiest Abovo
Saints & Stars, een nieuw fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Het bureau verzorgde de awareness-campagne met nadruk op Out of Home: digitale abri’s, billboards, een giant flow op Amsterdam Centraal en een blow-up op de Overtoom.

Bamigo kiest voor The Gardeners
Bamigo heeft voor dit jaar de ambitie om flink te groeien. Na een pitch koos Bamigo voor creatief bureau The Gardeners. De combinatie van een PR- en social media-strategie met creatie in de lead was uiteindelijk doorslaggevend. Dit moet bijdragen aan de verdere bekendheid van het merk en de traffic naar de website vergroten.

Steph Morrow: 'Nederlanders zijn allergisch voor over-the-top reclame'
De Amerikaanse Steph Morrow (28) startte haar carrière bij KBS in New York en is recent aangenomen als head of strategy bij Virtue, het bureau van Vice. Interessante move. We vroegen haar ernaar.

Contentmarketeer, vlog je al?
Ik vlog, jij vlogt, iedereen gaat vloggen. Vloggen maakt de overstap naar de zakelijke wereld met vloggers bij de politie, de zorg en zelfs in het gevangeniswezen.

Thijs Biersteker: 'Hopelijk verdwijnen billboards uit het straatbeeld'
Reclamebureaus durven de grens niet op te zoeken, stelt Thijs Biersteker, jurylid van de Fresh Air Challenge. MT was aanwezig bij de uitreiking gisteren (15 maart) in de Amsterdamse Zuiderkerk en vroeg hem ernaar.

YouTubers publiekstrekker op VoetbalFestival van Fox Sports
Jonge voetbalfans komen op zaterdag 7 juli 2018 naar Jaarbeurs Utrecht voor de eerste editie van het Fox Sports & Eredivisie VoetbalFestival. Ze kunnen er onder meer spelers en trainers uit de Eredivisie ontmoeten, maar ook en bekende YouTubers zoals FC Roelie.

Facebook herschrijft videowetten
Het wordt het jaar van video - ook zonder geluid en met een lengte van 6 seconden, razendsnel ontwikkelen van campagnes, voortdurend A/B-testen, AR en de digitale holistische ervaring. Dat stelt Lead Creative Strategist Creative Shop Facebook Claudio Barreto.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- BlogHet onmogelijke mogelijk maken13179x
- NieuwsLinda legt focus op Instagram12926x
- BlogNext level contentmarketing is...12469x
- NieuwsDe doelgroep van Linda is bij...12329x
- BlogKwalitatieve influencers...11084x
- NieuwsIens en Coopr slaan handen ineen10861x
Vacatures
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
- Online Marketeer (Den Haag, Nederland)
- Omnichannel Consultant (Veghel)
Laatste Nieuws
- LVB en VodafoneZiggo breiden... 19-04-2018
- Kinetic lanceert Out of Home handboek19-04-2018
- Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens... 18-04-2018
- Iens en Coopr slaan handen ineen17-04-2018
- Bol.com haakt in op Dotan-gate17-04-2018
- LVB verwelkomt 7 collega's 16-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event