Keynote MarTech17 Jeremiah Albinus: 'Eigenzinnig FonQ scoort met afwijkende koers'

3aug 201713:03
  • Bureaus
  • 43911 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInterviewBrandingMarketingMerken

nieuws 'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om Chief Marketing Officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. Hij spreekt 9 november op het Marketing & Technology Event. 'Met spelfouten creëren wij stopping-power.'

Glasnost start management-traineeship met vier consultants

3aug 201711:29
  • Bureaus
  • 27801 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersPersonaliaCommunicatieHR

nieuws Communicatiebureau Glasnost is een management-traineeship programma gestart met de aanstelling van vier Junior Consultants. In het driejarige traineeship worden de Juniors opgeleid tot Consultants door een combinatie van externe VEA-cursussen, interne trainingen, bezoeken aan de vakbroeders zoals uitgevers en mediabureaus en een goede dosis praktijkervaring. Het traineeship is een logische volgende stap voor Glasnost, dat binnen vijf jaar uitgroeide van één naar vijftien medewerkers.

Lucien Spee (directeur Pride Amsterdam): 'Je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten'

3aug 201711:21
  • Algemeen
  • 23114 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EntertainmentMaatschappijEvenement

nieuws De Pride Amsterdam, voorheen Gay Pride, is deze week van start gegaan. Aanstaande zaterdag (5 augustus) vindt de botenparade plaats. De Pride is een mensenrechten organisatie, wat maakt dat het naar eigen zeggen niet aan marketing doet maar evengoed is het evenement alom bekend, ook over de grens. Lucien Spee, directeur van de stichting, over de media aandacht, sponsoring en uitdagingen van de Pride.

ING steunt G-voetbal via Facebook Live

3aug 201710:07
  • Sponsoring
  • 19830 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VideoSocial mediaSponsoringVoetbal

nieuws Op de Coaches Betaald Voetbal G-voetbaldag heeft ING onder meer coach Paul Bosvelt en voetballers met een beperking uitgedaagd om deel te nemen aan voetbal-challenges. De uitdagingen werden beloond met een donatiebedrag voor het G-voetbal. Via Facebook Live werd in totaal 25.000 euro opgehaald. ING kan dankzij dit bedrag samen met de KNVB vijf tot tien clubs helpen een G-voetbalafdeling op te starten.

De gouden regels van contentmarketing

2aug 201717:05
  • Online
  • 13951 x gelezen
  • Link
  • Ben van Bokhoven
  • Content

weblog Produceert jouw bedrijf sterke content of gewoon ‘content omdat iedereen het doet’? Laatstgenoemde gebeurt namelijk bij te veel bedrijven. Iets dat je helaas ook in de kwaliteit terug ziet. Maar hoe zorg je dan dat content wel sterk is? Dit kan onder andere door een duidelijk doel te bepalen en met content formats te experimenteren. In dit artikel geef ik 12 suggesties om je content te verbeteren.

Nieuwe categorieën voor Grand Prix Content Marketing

2aug 201715:17
  • Content
  • 11718 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsContentGrand Prix Content Marketing

nieuws Het vak contentmarketing verandert continu, nieuwe technieken maken weer andere aanpakken mogelijk. Vandaar ook ieder jaar een klein aantal aanpassingen in de categorieën voor de Awards en Bekroningen van de Grand Prix Content Marketing 2017. Inzenden voor de Grand Prix? Kijk dan goed in welke categorie je de meeste kans maakt, voordat je een case inzendt. Let daarbij ook op het onderscheid tussen Awards en Bekroningen.

MPG ontwikkelt Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn

2aug 201714:02
  • Content
  • 7111 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalContent

nieuws Contentmarketingbureau MPG heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding.

Comedy Central beleeft beste maand ooit in Nederland

2aug 201713:01
  • Media
  • 12710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepKijkcijfersTelevisie

nieuws Viacom-zender Comedy Central heeft in juli zijn beste maand ooit gerealiseerd. De zender steeg naar een marktaandeel van 4% in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Viacom Benelux wist afgelopen maand zijn positie te claimen in de gewilde millennial-doelgroep. Dat is mede te danken aan goed bekeken finales van Ex on the Beach (MTV) en Ink Master (Spike). Het mediabedrijf zag zijn marktaandeel onder millennials ten opzichte van vorig jaar met 23% stijgen naar 10,8%.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content