[Rondvraag] Terechte ophef over jongens-campagne SIRE?

28jul 201716:12
  • Bureaus
  • 47891 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieMaatschappijDoelgroepCampagnes

nieuws Er is ophef over de nieuwe SIRE-campagne 'Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' Altijd goed als een awareness-campagne tot discussie leidt, maar menig commentaar noemt de campagne misplaatst. Er tekenen zich twee kampen af: voorstanders die het terecht vinden dat de feminisering in opvoeding en onderwijs ter discussie wordt gesteld en tegenstanders die de campagne het zoveelste toonbeeld vinden van doorgeslagen seksisme. Wat vindt het reclamevak zelf van de 'jongens-campagne'?

Zijn vloggers ongrijpbaar voor Commissariaat voor de Media?

28jul 201709:57
  • Content
  • 17454 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • VloggenContent

weblog Vloggers zijn erg populair op websites zoals YouTube. Een aantal vloggers verdienen er goed aan. Zo krijgen ze betaald door YouTube op basis van het aantal views maar ze krijgen als ‘influencers‘ ook betaald voor reclame in hun vlogs. De Mediawet bepaalt dat reclame als zodanig herkenbaar moet zijn. Dat is vaak niet het geval op YouTube. Het Commissariaat voor de Media wil optreden tegen deze sluikreclame maar heeft op basis van de Mediawet geen bevoegdheid als het gaat om online content.

Samsung scoort met Katja en Jan in gepersonaliseerde Facebook video

27jul 201715:47
  • Online
  • 10801 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Producten en dienstenActivatieVideoSocial media

nieuws In de ‘Unbox Your Phone’ Facebookcampagne zijn rollen weggelegd voor Katja Schuurman en Jan Kooijman. Ook zangers Wudstik en Dries Roelvink spelen in de video. Nadat de gebruiker toestemming geeft om zijn gegevens te gebruiken, creëert de app een gepersonaliseerde video waarin hij of zij de hoofdrol speelt. De resultaten die worden geboekt met deze BN’ers mogen er zijn, sinds de livegang afgelopen dinsdagochtend zijn er veertigduizend video’s aangemaakt. Deze zijn al 9 miljoen keer bekeken.

Lucy van der Helm (Sire): 'We zijn blij met jongens-discussie'

27jul 201714:28
  • Bureaus
  • 17067 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewMaatschappijReclame

nieuws Betutteling. Politieke correctheid. Gender-stereotypering. Stichting Ideële Reclame (Sire) roept veel over zich af met de nieuwe awareness-campagne ' Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' MarketingTribune legde de kritiek voor aan Sire-directeur Lucy van der Helm. 'We staan achter onze keuze en schuwen de discussie niet'. De campagnefilm leek even van YouTube verwijderd, maar is inmiddels weer teruggezet. 'Wellicht een foutje van YouTube.'

Helder over contentmarketing, wanneer gaat het eens over de inhoud?

27jul 201711:41
  • Content
  • 8341 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog Stef Heutink schreef er op 13 juli een interessant artikel over naar aanleiding van het nieuwe boek van Suzanne de Bakker dat over contentmarketing gaat. Maar het blijft een vak waar maar weinig experts echt wat van hebben begrepen. Hij merkt terecht op dat contentmarketing geen wetenschap op zich is waarmee je separaat aan de slag gaat. Hij verwonderd zich dat je bij instellingen als Beeckestijn kunt afstuderen op de richting contentmarketing. Hij heeft gelijk. Het is allemaal marketing wat de klok slaat, niks nieuws onder de zon. Alleen gaat het bij contentmarketing expliciet over de inzet van content.

Succesvolle branded content in 5 stappen

27jul 201710:40
  • Media
  • 14045 x gelezen
  • Link
  • Nadine Ridder
  • CopywritingContentBranded content

weblog Als branded content specialist geloof ik heilig in de kracht van branded content. Ik sta hier niet alleen in, want de effectiviteit van branded content is inmiddels door talloze onderzoeken aangetoond. Om succesvolle branded content te maken, zijn er vijf stappen die je moet doorlopen.

Stenders weg bij AvroTros, Van Inkel weg bij Veronica

27jul 201709:12
  • Media
  • 12307 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MuziekPersonaliaRadio

nieuws Ruis in radioland: deejay Rob Stenders stapt op bij AvroTros, terwijl vrijwel gelijktijdig bekend wordt dat ook Jeroen van Inkel vertrekt bij Radio Veronica. Stenders gaat naar verluidt naar BNN-VARA. Plannen voor hereniging van het radio-duo Stenders en Van Inkel zijn er niet, meldt (nu nog) Veronica-deejay Van Inkel tegen De Telegraaf.

Natwerk maakt b2b-campagne voor Port of Amsterdam

27jul 201700:34
  • Bureaus
  • 15353 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentZakelijkStorytellingCampagnes

nieuws De haven van Amsterdam heeft een roemruchte geschiedenis. Maar ook vandaag de dag heeft de haven veel te bieden. Het vertellen van de onbekende verhalen uit de haven vormt de kern van de nieuwe campagne die Port of Amsterdam lanceert: 'The Greatest Port You Never Thought Of.' Deze b2b-campagne is ontwikkeld door reclamebureau Natwerk.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content