Hoe betaalde en eigen media elkaar versterken

Hoe betaalde en eigen media elkaar versterken
  • Content
  • 30 sep 2013 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Het Engelse contentmarketingbureau Seven heeft onderzoek uitgevoerd naar de samenwerking tussen betaalde en eigen media in een contentmarketingstrategie. Het onderzoek presenteert inzichten in de rol van betaalde media versus eigen media, en welke voorkeuren consumenten hebben voor wat betreft de verschillende typen media en hoe deze voorkeuren verschillen in de customer journey en tussen verschillende sectoren.

Seven heeft, in samenwerking met YouGov, leden van de Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) ondervraagd. Deze leden hebben samen een jaarlijks communicatiebudget van meer dan £10 miljard. Tevens is een representatieve sample van 2.000 Britse consumenten ondervraagd. 

Een aantal van de conclusies:

  • Momenteel wordt jaarlijks in de UK £4 miljard uitgegeven aan eigen media, wat een 25% toename inhoudt in de laatste twee jaar.
  • De vier meest gebruikte marketingkanalen (door marketeers) zijn eigen media.
  • Betaalde en eigen media zijn aantoonbaar sterker samen, waarbij marketeers een sterke voorkeur hebben om op deze manier te weken.
  • Eigen media zijn het meest geschikt om merkbeloften te leveren.

Deze en andere resultaten zijn beschikbaar in een onderzoeksrapport dat gratis aan te vragen is via: seven.co.uk

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken