Onderzoek: advertenties in magazines veranderen consumentengedrag

Onderzoek: advertenties in magazines veranderen consumentengedrag
  • Content
  • 27 sep 2013 @ 13:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekPrint

Veranderen advertenties in een magazine nu echt het gedrag van consumenten? Zijn printadvertenties echt krachtig in het verhogen van engagement en de RIO voor adverteerders? Volgens onderzoek dat werd gepresenteerd op het FIPP Congress in Rome wel: "Magazines zijn zeer geschikt om merken dichter bij consumenten te krijgen".

Marius Cloete, hoofd onderzoek van PPA uit Engeland, concludeert dat mensen advertenties net zo goed herinneren als een redactioneel stuk, en dat de actiebereidheid bij advertenties ongeveer gelijk is als bij een redactioneel stuk. 

Mensen negeren advertenties niet, volgens Cloete. In plaats daarvan beschouwen ze het als een deel van het geheel, dus als een onderdeel van het tijdschrift. 

Als je kijkt naar consumentengedrag, vond Cloete dat negen procent van de respondent in het onderzoek daadwerkelijk het product is gaan aanschaffen, terwijl vier procent iets kocht naar aanleiding van redactionele content. 

Lees verder op fipp.com

Credits afbeelding: Tracy Hunter  (CC)

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken