3 nominaties voor de Student Talent Award Customer Media 2013

3 nominaties voor de Student Talent Award Customer Media 2013
  • Content
  • 14 okt 2013 @ 12:54
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

Het Juryrapport Student Talent Award Customer Media 2013 is bekend alsmmede de drie overgebleven nominaties! De jury beoordeelde 14 inzendingen waarvan er 8 afkomstig waren van de Hogeschool van Amsterdam, 4 van de Fontys Hogeschool Tilburg, 1 van de Hogeschool Utrecht en 1 van Windesheim in Zwolle. Lees hier het rapport. De uitreiking zal zijn op 21 november tijdens de Grand Prix Customer Media in de Fabrique.

Wisselende kwaliteit en doordachtheid

Bert Brounts (RenM|Matrix) – juryvoorzitter: ‘De jury concludeert dat de kwaliteit en de doordachtheid van de veertien inzendingen erg wisselend zijn. Sommige inzenders putten zich uit in uitgebreide beschrijvingen van doelstellingen, doelgroepen, communicatiestrategie etc. Anderen laten het bij een voorbeeld van een blad of bij een eenvoudig idee.

Wie is de opdrachtgever?

De meeste moeite heeft de jury met inzendingen waarbij niet duidelijk is wie als – al dan niet fictieve – opdrachtgever fungeert. Kenmerkend voor customer media is immers dat de ingezette middelen een brug proberen te slaan tussen een bedrijf of instelling en zijn klanten of relaties. Al benoemen de meeste inzenders wel een potentiële of reële opdrachtgever, de mate waarin dat consequenties heeft voor de uitwerking van de plannen, is niet altijd evident.

Crossmediale strategie

Ook de inzet en het samenspel van verschillende middelen in de communicatiemix is niet bij alle inzenders even goed uitgewerkt. De diverse sociale media als Twitter en Facebook lijken er soms bijna plichtmatig te worden bijgesleept, zonder dat helder wordt gemaakt hoe hun functioneren bijdraagt aan het bereiken van de communicatiedoelen. Ook wekt men soms de indruk dat het inrichten van een Facebookpagina op zich voldoende is voor het scoren van talloze “likes”.

Inventiviteit en creativiteit

Maar bij alle kritische kanttekeningen is de jury ook verrast door de inventiviteit en creativiteit die uit sommige inzendingen spreekt. Vooral wanneer de samenstellers zich kunnen uitleven in het bedenken en ontwerpen van concrete uitingen voor apps, schermpresentaties, krantjes of bladconcepten, leidt dat vaak tot verrassende en aansprekende resultaten.

Nominaties
Alle voors en tegens afwegend heeft de jury besloten de volgende 3 inzendingen te nomineren voor de Student Talent Award Customer Media 2013:

  1. Onbeperkt (Fontys Hogeschool Tilburg): een blad voor gehandicapte sporters waarbij het Fonds Gehandicaptensport en/of NOC*NSF als opdrachtgevers zouden kunnen functioneren. Een gedegen tijdschrift met interessante interviews en rubrieken.
  2. 365 Dagen NS (Hogeschool van Amsterdam): een crossmediaal concept dat bedoeld is om de relatie tussen de NS en zijn abonnementhouders te verbeteren. Die abonnementhouders ontvangen elke dag van het jaar een cadeautje van NS in de vorm van content of voordeel.
  3. NS Joy (Hogeschool van Amsterdam): een interactieve smartphone applicatie die bedoeld is om de relatie tussen de NS en zijn abonnementhouders te verbeteren. Daarbij vervult storytelling een centrale rol; de doelgroep ontvangt op gezette tijden “treinverhaaltjes” en kan ook zelf verhalen uploaden.’ [aldus het juryrapport]

De jury van de Student Talent Award Customer Media 2013 bestond uit:

  • Robbert Zantinge (ZB Communcatie & Media)
  • Bea de Buisonjé (PenB Communicatie)
  • Joost Driessen/Johannes Keuning (iMediate)
  • Pieter-Marijn van der Velden (Het Inventief)
  • Bert Brounts (RenM|Matrix) – voorzitter 

Uitreiking

De uitreiking zal zijn op 21 november tijdens de Grand Prix Customer Media op het Customer Media Congres in de Fabrique.

Bron: Platformcontent.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken