ABN AMRO vernieuwend bezig met MORGEN

ABN AMRO vernieuwend bezig met MORGEN
  • Content
  • 12 nov 2013 @ 13:05
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPrintDigitaal

Het content marketing concept MORGEN van ABN AMRO staat tijdens de Grand Prix Customer Media op 21 november in deFabrique in Maarssen volop in de picture. Met maar liefst drie nominaties is het concept een van de grotere kanshebbers voor een of meer awards.

ABN AMRO is door een dal gegaan naar aanleiding van de financiële crisis, maar heeft inmiddels zijn koers weer uitgezet voor de komende jaren. Met de externe belofte ‘de bank anno nu’ laat ABN AMRO zien dat zij zich richt op de wereld van vandaag. Geen vage toekomstbeloftes, maar kijken wat vandaag de dag nodig en goed is. Om deze externe belofte intern kracht bij te zetten, is het interne communicatieconcept ‘Morgen’ ontwikkeld. Een van de onderdelen van dit concept is het medewerkersmagazine ‘Morgen’.

Het magazine is onderdeel van een crossmediale middelenmix met onder meer het magazine, diverse e-zines voor medewerkers en leidinggevenden, intranet en medewerkerplatform Arena voor dialoog.

Morgen is een printuitgave (4x per jaar, 40 pagina’s) en biedt context en achtergronden bij de strategie die voor een breed publiek toegankelijk wordt gemaakt.

Dit valt op als je de formule bestudeert:
Drievierde deel van het magazine is thematisch ingestoken. Eenvierde is niet-thematisch, en bestaat uit vaste rubrieken rondom individuen. Dat geeft structuur, richting en urgentie aan de onderwerpen die aan bod komen. Belangrijk onderdeel van Morgen magazine is een pittig gesprek (over thema) tussen een RvB-lid van ABN AMRO en een externe deskundige. Het thema wordt aangekondigd op Arena (medewerkerplatform), waar collega’s worden opgeroepen ook hun vragen te stellen over het onderwerp. De vragen komen terug in het blad. Ieder nummer heeft een tweegesprek tussen een medewerker en een particuliere of zakelijke klant. In ieder nummer vindt een rondje langs de velden plaats (‘Skype’) om te informeren wat er leeft in AA-vestigingen in het buitenland (rond thema). In ieder nummer gaan twee medewerkers openlijk de ‘strijd’ aan wie er het best is voorbereid op morgen (hoe digitaal/vooruitstrevend zijn zij?)

Lastige dilemma’s (bijv. over duurzaamheid in Kleur van geld) worden niet geschuwd.

Morgen is genomineerd in de volgende categorieën:

  • Business to Employee Print
  • Business to Empleoyee Crossmedia
  • Redactioneel Format

Wil je weten of Morgen aan de haal gaat met een Grand Prix Customer Media, wees er dan bij op 21 november tijden s de uitreiking na afloop van de dag van de Content Marketing http://www.grandprixcm.nl

Morgen wordt gemaakt door Proof Reputation uit Amsterdam

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken