Castel Communicatie en Scripta Media fuseren tot Scripta Communicatie

Castel Communicatie en Scripta Media fuseren tot Scripta Communicatie
  • Content
  • 5 nov 2013 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

De media- en communicatiebedrijven Castel Communicatie en Scripta Media, met vestigingen in Amsterdam, Groningen en Schiphol, vormen per 1 november 2013 één bedrijf. Ze gaan samen verder onder de naam Scripta Communicatie. Daarmee ontstaat een van de grotere contentmarketingbureaus van Nederland.

Scripta Communicatie is als fullservicebureau actief op het gebied van digitale middelen, print, video, social media en events. Het bedient klanten als APG, BDO, Enexis, Gasunie, Menzis, NAM, Oxxio, Rijksuniversiteit Groningen, Schiphol, en WNF met een breed spectrum aan activiteiten, van strategie tot en met creatie.

Met 55 medewerkers en een omzet van zo’n 10 miljoen euro is Scripta Communicatie een van de grotere contentmarketingbureaus in Nederland. Het nieuwe bedrijf heeft een sterke positie in de markten energie, zorg, onderwijs, overheid en finance.

Al eerder, in 2010, nam Castel Communicatie het Leidse L+P Communicatiepartners over. Een jaar later werd Scripta Media daaraan toegevoegd. De drie organisaties werkten de afgelopen twee jaar al effectief samen. De naamswijziging is daarmee een logische laatste stap van een organisch samenvoegingsproces. De dochterondernemingen Castel Business Media (dat vooral werkt voor Schiphol en ProRail) en Castel Non Profit (vooral actief in de filantropie) blijven vooralsnog opereren onder de huidige merknamen.

Directeur Henk Jacobs over de fusie: ‘Hoogwaardige content blijkt steeds belangrijker in het versterken van het merk van onze klanten. De integratie van communicatiestrategie, mediaproductie en contentmarketing is een logisch gevolg van die ontwikkeling. Bij Scripta Communicatie hebben we nu de volledige range in huis.’

www.scripta.nl 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken