Het Salon lanceert Gent&Co

Het Salon lanceert Gent&Co
  • Content
  • 17 nov 2013 @ 20:24
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Het Salon heeft het personeelsmagazine van de Stad Gent gerestyled in vorm en inhoud. Na de jarenlange topdown en beleidsmatige benadering is nu gekozen voor een personeelsblad dat volledig in het teken staat van de stadsmedewerker.

Het vernieuwde personeelsmagazine is het resultaat van een strategische samenwerking van Het Salon en de Dienst Communicatie van de Stad Gent: waar heeft de lezer nood aan? Wat moet dit blad doen voor de stad? En hoe brengen we die 2 samen? 

Gent&Co plaatst medewerkers centraal

Gent&Co zet de medewerkers centraal. Dankzij hun verhalen, op smaak gebracht met een pittige en speelse fotografie. Artikelen worden onder verschillende vormen gebracht, waarbij er telkens op zoek is gegaan naar een verrassende invalshoek. Storytelling, betrokkenheid en interactiviteit zijn daarbij sleutelwoorden. De stadsmedewerkers krijgen zo een mix van "need to know" en "nice to know" voor de neus, verteld vanuit hun eigen perspectief. Gent&Co is geen eenrichtingsverkeer. Door het hele blad wordt de lezer aangezet tot interactiviteit door oproepen mee te geven om eigen input – onder de vorm van foto’s, suggesties of leuke verhalen – te posten op het interne platform Yammer. En wie weet komt daar wel weer een artikel uit voort…

Om het magazinegevoel te versterken, werd gekozen voor een kleiner en handzamer formaat met meer pagina’s. De keuze viel op een ongestreken papiersoort, wat Gent&Co de look & feel geeft van een stijlvolle weekendkrantbijlage. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken