Nieuw contentplatform voor Sligro
- Content
- 18 nov 2013 @ 16:37
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 18 nov 2013 @ 16:37
- Redactie Contentmarketing
Sligro lanceert vandaag (18-11) Foodbrigade; een contentplatform voor horecaprofessionals. Het online platform moet het hart en hoofd voor de horeca worden. Contentmarketingbureau LVB Networks ontwikkelde het concept in samenwerking met Sligro en is onder andere verantwoordelijk voor de bouw van de website en de contentproductie.
Horecaprofessionals binden met de juiste content
De opdracht van Sligro was duidelijk: een manier vinden om klanten en potentiele klanten te binden met relevante content. LVB Networks ontwikkelde voor de pitch een contentmarketingstrategie, en won de pitch met het contentplatform Foodbrigade.
Coen Huibers, partner bij LVB Networks: "We zijn heel blij dat Sligro voor ons heeft gekozen. Sligro kiest voor een contentmarketingstrategie waarmee zij haar doelgroep wil helpen met ondernemen. Dat kan alleen door dagelijks écht relevant te zijn. Met informatie die horecaprofessionals meteen kunnen doorvertalen naar hun eigen restaurant of eetcafé. We kijken heel scherp naar de inhoud en de vorm van de content die we aanbieden. Die moet converteren. En anders sturen we direct bij."
Zakelijke tips voor ondernemers en chefs
Met Foodbrigade wil Sligro horecaprofessionals – zowel ondernemers als chefs – een dagelijks inspiratie- en kennisplatform bieden. De ambitie is helder: chefs en horecaondernemers nog beter maken. Sligro ziet dat je ondernemers en chefs echt niets over food zelf hoeft te vertellen, of over gastvrijheid. Maar tegelijkertijd ziet Sligro dat de passie die veel chefs en ondernemers voor food hebben, niet altijd gepaard gaat met zakelijke slimheid. Foodbrigade wil vooral die zakelijke slimheid brengen. Die helpt om de zaak nóg beter te laten renderen.
Foodbrigade biedt een combinatie van zakelijke tips en inspiratie, in de vorm van blogs, interviews en nieuwsberichten, maar ook in infographics en video-items.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing