Recensie: Epic Content Marketing, van Joe Pulizzi
- Content
- 25 nov 2013 @ 14:42
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 25 nov 2013 @ 14:42
- Redactie Contentmarketing
Opperhoofd in contentmarketing Joe Pulizzi belooft ons te helpen met tips over een epische aanpak. Hij schrijft het allemaal lekker aanstekelijk op en komt, in tegenstelling tot veel soortgelijke boeken, met veel bruikbare tips op tactisch niveau. Beetje jammer is de overmaat aan zelfverheerlijking en het feit dat het boek niet zo uitmuntend bijzonder of verrassend is dat het zelf het label epic mag dragen.
Joe Pulizzi: superexpert in contentmarketing
Iedereen die zich een beetje bezighoudt met contentmarketing kent Joe Pulizzi. Ten eerste is hij de bedenker van de term en is het al een mooi staaltje contentmarketing op zich geweest dat zijn benaming uiteindelijk heeft gewonnen. Ten tweede was hij co-auteur van twee interessante boeken erover, ‘Get Content, Get Customers’ en ‘Managing Content Marketing’. Ten slotte is hij ook nog het brein achter Content Marketing Institute, een uitgebreid kennisplatform over contentmarketing. Credits genoeg dus. Met Epic Content Marketing wil Joe zijn publiek vertellen hoe je dat alles dan slim en succesvol aanpakt. De ondertitel is niets voor niets: “How to tell a different story, break through the clutter, and win more customers by marketing less.”
Standaardopbouw: strategie – uitvoering – optimalisatie
Episch of niet, het boek heeft een brave opbouw. ‘Epic Content Marketing’ bestaat uit vijf delen die elk uit een handvol hoofdstukken bestaan.
Part 1: Content Marketing – There and Back Again
Part 2: Defining Your Content Niche and Strategy
Part 3: Managing the Content Process
Part 4: Marketing Your Stories
Part 5: Making Content Work
De volgorde en thematiek van de delen is superstandaard: wat is het en waarom is het van belang, strategie bepalen, content maken, content verspreiden, content monitoren en verbeteren. Nou weet ik ook niet een-twee-drie wat een betere opbouw was geweest, maar van een boek met het woord epic in de titel had ik toch iets vernieuwenders verwacht.
Inspirerend geschreven
Fijn aan het boek is dat Joe merkbaar ervaren is in zowel het vakgebied als het verwoorden van inzichten erover. Inhoudelijk zit alles solide in elkaar, de schrijfstijl is aanstekelijk en theorie wordt afgewisseld met interviews en cases. Natuurlijk zitten daar geen Nederlandse voorbeelden en professionals tussen, maar iedereen kent Coca-Cola en voor de rest maakt het voor de strekking van het verhaal weinig uit of je bekend bent met de merken en de mensen.
Lees de rest van de recensie van Cecile Bol op anneliesje.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing