8 tips voor sterke social content
- Content
- 12 dec 2013 @ 11:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 12 dec 2013 @ 11:23
- Redactie Contentmarketing
Hoe krijg je als bedrijf meer aandacht op sociale media? Op MT.nl vind je acht tips voor de juiste content, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Het biedt inspiratie om content spannender en aantrekkelijker te maken, met - als het goed is - meer betrokkenheid als gevolg. Oftewel: de moeite van het reageren, liken, retweeten en delen waard.
Op Flavourites Live gaven wij recentelijk voor een zaal webshopeigenaren een lezing over sterke social content. Wat werkt wel en wat werkt niet? Hieronder een samenvatting met tips die gelden voor vrijwel elke bedrijfstak.
#1 Bied een kijkje in de keuken
Laat zien hoe er achter de schermen wordt gewerkt aan, bijvoorbeeld, een nieuw product. Hoe je de inkoop doet, hoe het eerst prototype eruit ziet of hoe je op een doordeweekse woensdag vergadert. Voor jou is dit gesneden koek, maar voor mensen die zich betrokken voelen bij jouw merk is het interessant om te zien.
#2 Maak het persoonlijk
In lijn met de vorige tip, maar hier is persoonlijk letterlijk bedoeld. Meer van jezelf laten zien voegt iets toe aan je merk: emotie. En berichten die een emotie bij de ontvanger oproepen, worden vaker gedeeld.
#3 Gebruik humor en zelfspot
Voor sommige berichten die je wilt plaatsen geldt: als je er tien minuten langer over nadenkt kom je bijna altijd tot een originelere invalshoek met sterkere copy en aantrekkelijker beeld.
Lees de andere tips en kijk naar de bijbehorende voorbeelden op mt.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing