Case: Gastologie, gastvrijheidsspel voor horecamedewerkers
- Content
- 13 jan 2014 @ 10:25
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 13 jan 2014 @ 10:25
- Redactie Contentmarketing
Gastologie is een ouderwets bordspel bedoeld voor professionals in de horeca. Het doel is om je als speler het belang van goede gastvrijheid in de horeca te laten inzien. Spelenderwijs krijgt de horecamedewerker bruikbare tips om de eigen gastvrijheid te herkennen en eventueel te optimaliseren. Het spel is genomineerd voor Horecava Innovatie Award.
Gastologie is een bordspel dat is ontwikkeld door studenten van de Cas Spijkers Academie Twente
(Anne Verveld, Jop IJspeert en Jarno van Laar) onder leiding van gastvrijheidsdeskundige Jeannine Sok.
Gastvrijheid loont
Sok is gastvrijheidsdeskundige en in die hoedanigheid zeer betrokken bij het reilen en zeilen van de gastvrijheid in de horeca. “Mijn ouders hadden een horecazaak, dus ik maakte al op heel jonge leeftijd kennis met alle aspecten van het horecavak”, aldus Sok. Al snel ontwikkelde Sok zich tot een heuse kenner van gastvrijheid. “Ik geef nu trainingen over dat onderwerp én ik heb drie boeken geschreven over gastvrijheid.”
“Het is een ouderwets bordspel dat bedoeld is voor horecamedewerkers. Ze kunnen zo spelenderwijs hun vakkennis verbeteren. Maar minstens zo belangrijk is de mogelijkheid om meer begrip te krijgen voor de gast.” Spelenderwijs krijgen de deelnemers allerlei bruikbare tips om hun eigen gastvrijheid te optimaliseren.
Uitgebreid getest
Gastologie is uitgebreid getest bij diverse horecabedrijven:
de Librije (Zwolle), Bilderberg de Buunderkamp (Wolfheze), Château Holtmühle (Tegelen),
Kasteel ’t Kerckebosch (Zeist), Le Garage (Amsterdam), Landmark Wijnfort (Lent), De Doelen (Rotterdam),vSt Anneke, De Compagnie en Café Faber (Nijmegen).
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing