Extra laagje van Layar is (nog) geen succes

Extra laagje van Layar is (nog) geen succes
  • Content
  • 14 jan 2014 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintDigitaalVerdienmodellen

LINDA. stopt ermee, De Kampioen wil nog wel experimenteren met Layar. Het digitale laagje informatie probeert print duurzaam met online te verbinden. Sebastiaan van der Lubben maakt de balans op op bedrijfsjournalistiek.nl.

‘Wij stoppen ermee’, zegt Simone Timmers, redacteur bij LINDA.. ‘Er is te weinig animo voor Layar onder onze lezers.’ Layar kreeg bij LINDA. ook concurrentie van de mobiele app en de nieuwssite van het blad. Nog een digitale toepassing bleek voor veel lezers te veel van het goede. Ook al was Layar de snelste verbinding tussen het lezen over en het aanschaffen van producten. ‘Wij boden de nieuwe producten aan in webshops die we bij de artikelen zochten.’

Zonder veel succes
‘Het blijkt heel erg moeilijk om print en digitaal met elkaar te verbinden’, merkt Simone op. ‘Layar is toch een extra stap, een extra handeling die mensen moeten verrichten. Terwijl onze lezers gewoon even rustig op de bank hun blaadje willen lezen.’

Lees verder op bedrijfsjournalistiek.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken