Extra laagje van Layar is (nog) geen succes
- Content
- 14 jan 2014 @ 12:02
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PrintDigitaalVerdienmodellen
- 14 jan 2014 @ 12:02
- Redactie Contentmarketing
LINDA. stopt ermee, De Kampioen wil nog wel experimenteren met Layar. Het digitale laagje informatie probeert print duurzaam met online te verbinden. Sebastiaan van der Lubben maakt de balans op op bedrijfsjournalistiek.nl.
‘Wij stoppen ermee’, zegt Simone Timmers, redacteur bij LINDA.. ‘Er is te weinig animo voor Layar onder onze lezers.’ Layar kreeg bij LINDA. ook concurrentie van de mobiele app en de nieuwssite van het blad. Nog een digitale toepassing bleek voor veel lezers te veel van het goede. Ook al was Layar de snelste verbinding tussen het lezen over en het aanschaffen van producten. ‘Wij boden de nieuwe producten aan in webshops die we bij de artikelen zochten.’
Zonder veel succes
‘Het blijkt heel erg moeilijk om print en digitaal met elkaar te verbinden’, merkt Simone op. ‘Layar is toch een extra stap, een extra handeling die mensen moeten verrichten. Terwijl onze lezers gewoon even rustig op de bank hun blaadje willen lezen.’
Lees verder op bedrijfsjournalistiek.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing