KLM kiest G+J Custom Content als partner voor Holland Herald

KLM kiest G+J Custom Content als partner voor Holland Herald
  • Content
  • 9 jan 2014 @ 17:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Holland Herald, het inflight magazine van luchtvaartmaatschappij KLM, verandert na 48 jaar van bureau. G+J Custom Content won de pitch die KLM uitschreef om het Engelstalige maandblad uit te geven. Het eerste, gerestylede nummer ligt op 1 mei 2014 in het vliegtuig.

Partnership
G+J Custom Content zal in een partnership met KLM de totale redactionele en technische productie en de commerciële exploitatie verzorgen. 

Iconische titel
Director G+J Custom Content Petra Schuttel: 'KLM en G+J passen bij elkaar. G+J is actief in meer dan 30 landen met meer dan 500 media-activiteiten en heeft een sterk internationaal salesnetwerk. In Nederland is G+J Uitgevers met de gerenommeerde A-merken National Geographic Traveler, Vogue en JAN leidend in de markt op gebied van reisjournalistiek en lifestyle. Het concept dat wij in mei zullen lanceren is eigentijds en sophisticated. We hebben deze iconische titel van klassiek inflight magazine getransformeerd tot een blad met de allure van een publiekstijdschrift.'

Concept
Natascha van Roode, hoofd marketing communicatie bij KLM: 'We hebben voor G+J Custom Content gekozen vanwege de 'brand fit' tussen onze organisaties en het feit dat het team klaar is om mee te groeien in de toekomstplannen die we hebben op het gebied van onder andere content sharing. Daarnaast is G+J Custom Content erin geslaagd een fris en eigentijds concept voor Holland Herald neer te zetten, zonder de ziel van het blad te verliezen.'

Over G+J Custom Content
G+J Custom Content is onderdeel van G+J Uitgevers C.V. Tot de klantenkring behoren Nederlandse Spoorwegen (magazine SPOOR en online content voor NSHispeed.nl) en Bever (360º magazine). Op het gebied van publiekstijdschriften heeft G+J Uitgevers in Nederland een reputatie opgebouwd met National Geographic Magazine, National Geographic Traveler, Quest, Vogue, JAN en Glamour.

Over Holland Herald
Holland Herald is het oudste inflight magazine van Europa. Het heeft een oplage van 135.000 exemplaren en een bereik van 2,2 miljoen passagiers per maand. De titel heeft door de jaren heen diverse prijzen in de wacht gesleept.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken