Mastercard Nederland brengt merk tot leven via contentmarketing

Mastercard Nederland brengt merk tot leven via contentmarketing
  • Content
  • 13 jan 2014 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDigitaal

Op PRdaily.com wordt een interessante Nederlandse contentmarketingcase beschreven: MasterCard Nederland in samenwerking met Het Vlaamsch Broodhuys.

Dimitri Roels hield zo van de geur van warm, vers brood, dat hij zijn baan in Parijs heeft opgezegd en is teruggekeerd naar Nederland om hier een broodwinkel te starten: het Vlaamsch Broodhuys.

Roels had een afkeer van het feit dat de winkelmedewerkers zowel vieze eurobiljetten en versgebakken brood zouden vasthouden in hun hand, dat hij besloot om alle winkels 'cashloos' te maken; je kunt er dus alleen met plastic geld betalen. 

Mastercard Nederland voert Het Vlaamsch Broodhuys op in hun video's, een verhaal en in blogposts. Het is allemaal een onderdeel van een brand journalism contentstrategie, opgezet door bureau Weber Shandwick.

Lees meer over deze case op prdaily.com. Lees wel even over de reclame van PressPage heen;-)


 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken