Contentmarketinglessen van Buzzfeed
- Content
- 24 feb 2014 @ 12:34
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentJournalistiek
- 24 feb 2014 @ 12:34
- Redactie Contentmarketing
Op het Belgische mediafortablog.be wordt Buzzfeed, van de lijstjesjournalistiek, besproken. De focus van het blogartikel is op wat je kunt leren van Buzzfeed over de manier waarop je als marketeer een contentstrategie uitstippelt?
Buzzfeed was lang een nobele onbekende in ons land. Dat veranderde toen Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur van De Morgen) een Panorma-reportage draaide en een boek schreef over de digitale journalistieke toekomst. Buzzfeed was een van de sites waar Verschelden, die intussen de nieuwssite Newsmonkey startte, meer dan eens naar verwees. Buzzfeed houdt zeer sterk rekening met wat de lezers graag op hun bord krijgen en dat resulteert zoals de critici het aanhalen wel vaker in lijstjes. De tien t-shirts die je deze zomer moet kopen. De vijf boeken waar iedereen momenteel stevig van achterover valt. Die stijl. Zet dat voor content marketing zoden aan de dijk? Niet altijd, maar het stemt tot nadenken.
1. Denk na over diepgang
In termen van content marketing kan je met zo’n benadering verschillende kanten op. Houd je het oppervlakkig dan zal het, bijvoorbeeld in de context van een nieuwssite, als verstrooiing dienst doen. Toch halen veel B2B-sites net uit deze lijstjesposts veel clicks.
Lees verder op mediafortablog.be
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing