De Bijenkorf vervangt papier door digitaal

De Bijenkorf vervangt papier door digitaal
  • Content
  • 27 feb 2014 @ 11:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

De Bijenkorf stopt met de verzending van folders en brieven. Klanten worden bereikt via e-mail, apps, social media en de website. Inspiration magazine, de boekjes voor de Maffe Marathon en de Drie Dwaze Dagen-folders blijven bestaan, het De Bijenkorf Magazine niet.

Digitale cijfers

De Drie Dwaze Dagen-boekjes werden in 2013 3,7 miljoen keer online bekeken, en het Inspiration Magazine had 600.000 online views. De Bijenkorf e-mailnieuwsbrief bereikt 1 miljoen mensen en de Bijenkorf App, die 500.000 keer gedownload is wordt 80.000 keer per week bekeken. Op Facebook heeft de Bijenkorf bijna een half miljoen likes, en op Twitter hebben ze 65.000 volgers. Ook zijn er duizenden belangstellenden via de Bijenkorf Instagram-, -Google+ en Pinterest-accounts.

Inspiration Magazine en de Drie Dwaze Dagen-folder

De warenhuisketen kondigt aan print te vervangen door digitale uitingen. Een uitzondering wordt gemaakt voor Inspiration magazine, de boekjes voor de Maffe Marathon en de Drie Dwaze Dagen-folders.

Het De Bijenkorf Magazine, dat vorig jaar twee keer werd uitgegeven, houdt echter op te bestaan. In plaats daarvan wordt Inspiration Magazine voortaan vier in plaats van drie keer uitgegeven.

Het geld dat De Bijenkorf bespaart, investeert het bedrijf in ontwikkeling van digitale media en de multichannelstrategie om persoonlijker te kunnen communiceren. Bohemen: “Onderzoek toont aan dat klanten ook digitaal willen communiceren, mits afgestemd op hun persoonlijke interesses. Investeringen in nieuwe technische mogelijkheden, waarbij de Bijenkorf App een hoofdrol speelt, maken dit mogelijk”.

De Bijenkorf App

De Bijenkorf App biedt dan ook persoonlijke service voor Bijenkorfmembers in de vorm van vouchers, een actueel overzicht van zijn of haar gespaarde punten en sinds kort ook digitale kassabonnen.

In de winkel zelf gaat de Bijenkorf app ook een rol spelen. Zo is de app uitgerust met een productscanner, waarmee een klant de barcode op een prijskaartje in de winkel kan scannen om gedetailleerde informatie over het artikel, de beschikbaarheid in andere filialen of deBijenkorf.nl kan krijgen en direct online kan bestellen. Ook wordt het mogelijk om de Bijenkorfcadeaubon te scannen zodat in de winkel alleen de app nodig is om met de tegoedbon te betalen.

Tablets

De Bijenkorf gaat digitale informatie op de fysieke winkelvoer integreren via tablets en de app.
Deze nieuwe tool heeft als doel om de winkelervaring te verbeteren. De Bijenkorf investeert hier dit jaar verder 1,5 miljoen euro in. “Denk aan het mobiel betalen in de winkel via de app of het versturen van een bericht aan de klant tijdens het shoppen over privileges of bijzonder nieuws over merken," legt Bohemen uit. "Dit op basis van persoonlijke interesses en vanzelfsprekend alleen als de klant dit wenst.” Volgens Bohemen zal dit leiden tot meer persoonlijke communicatie, de verhoging van het serviceniveau en digitale klantherkenning.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken