Het succes van Ben & Jerry's op Instagram

Het succes van Ben & Jerry's op Instagram
  • Content
  • 14 feb 2014 @ 10:41
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDigitaal

Ben & Jerry's is een van de eerste merken op Instagram. In februari 2011 startte ze met het posten van foto's over smaken, plezier, waarden en de community. Volgens kenners brengen ze het ijsjesmerk tot leven op Instagram. Waarom is dit merk zo succesvol op Instagram?

“It’s our visual storytelling platform,” legt Mike Hayes, Ben & Jerry’s digital marketing manager uit. 

Natuurlijk is de oorsprong van Ben & Jerry's, namelijk Vermont, aanwezig op Instagram. Maar omdat het merk wereldwijd aanwezig is, wordt Instagram vooral gebruikt om mensen over de hele wereld met elkaar te verbinden door foto's van Instagrammers die van hun ijsje genieten een plek te geven op het Ben & Jerry's account. Dit is zo populair dat minstens de helft van de foto's op Instagram afkomstig is van community leden. En het opvallende is, is dat de Instagrammers hun foto's maken met behulp van de framingtechnieken die door het merk ook gebruikt worden. Een voorbeeld: een foto van het hoorntje of bakje met ijs vanuit het gezichtspunt van de persoon die het ijsje gaat eten, met op de achtergrond beeld dat de plek waar de persoon staat identificeert.

Zoals Hayes het ziet: “We’re a curator of our brand story now.”

Ben & Jerry’s beheert het Instagram account zelf, en doet dan ook alles zelf, zoals het schieten van foto's en video's, het reviewen van alle foto's met een aan Ben & Jerry's gerelateerde hashtag, en het selecteren van de beste foto's om in hun eigen feed te zetten. 

"Other marketers ask us what the secret is,” vertelt Hayes. “It’s helped being on the platform from the beginning, but the secret is respecting the community and providing value to them.” 

Bron: instagram-business.tumblr.com

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken