Het succes van Ben & Jerry's op Instagram
- Content
- 14 feb 2014 @ 10:41
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentDigitaal
- 14 feb 2014 @ 10:41
- Redactie Contentmarketing
Ben & Jerry's is een van de eerste merken op Instagram. In februari 2011 startte ze met het posten van foto's over smaken, plezier, waarden en de community. Volgens kenners brengen ze het ijsjesmerk tot leven op Instagram. Waarom is dit merk zo succesvol op Instagram?
“It’s our visual storytelling platform,” legt Mike Hayes, Ben & Jerry’s digital marketing manager uit.
Natuurlijk is de oorsprong van Ben & Jerry's, namelijk Vermont, aanwezig op Instagram. Maar omdat het merk wereldwijd aanwezig is, wordt Instagram vooral gebruikt om mensen over de hele wereld met elkaar te verbinden door foto's van Instagrammers die van hun ijsje genieten een plek te geven op het Ben & Jerry's account. Dit is zo populair dat minstens de helft van de foto's op Instagram afkomstig is van community leden. En het opvallende is, is dat de Instagrammers hun foto's maken met behulp van de framingtechnieken die door het merk ook gebruikt worden. Een voorbeeld: een foto van het hoorntje of bakje met ijs vanuit het gezichtspunt van de persoon die het ijsje gaat eten, met op de achtergrond beeld dat de plek waar de persoon staat identificeert.
Zoals Hayes het ziet: “We’re a curator of our brand story now.”
Ben & Jerry’s beheert het Instagram account zelf, en doet dan ook alles zelf, zoals het schieten van foto's en video's, het reviewen van alle foto's met een aan Ben & Jerry's gerelateerde hashtag, en het selecteren van de beste foto's om in hun eigen feed te zetten.
"Other marketers ask us what the secret is,” vertelt Hayes. “It’s helped being on the platform from the beginning, but the secret is respecting the community and providing value to them.”
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing