Je merk wel of niet prominent op de website: afwegingen

Je merk wel of niet prominent op de website: afwegingen
  • Content
  • 3 feb 2014 @ 11:11
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDigitaal

Op Hubspot staat een interessant blog van Brianne Rush: "Non-Branded Content Sites: Tasteful Tactic or Covert Cover-up?". In de blogpost vraagt ze zich af of het een goed idee is om je merk prominent op je contentwebsite te zetten, of dat je het merk maar beter compleet kunt weglaten.

In haar blogpost haalt ze Red Bull en American Express aan waar het merk zelf een grote rol speelt in de content die op de website aangeboden wordt. Als tegenhanger noemt ze Makeup.com (van L'Oreal) en BeingGirl.com (van P&G) die dat niet doen en waar je echt op zoek moet naar het achterliggende merk. In Nederland kennen we yunomi.nl van Unilever. 

Brianne stelt: "While the number of brands executing lightly or non-branded sites increases, so do the concerns. Does a lack of branding mean a lack of conscience? Beauty advice from a makeup company, period advice from a tampon company, what's the harm in coming out and saying it? In fact, if a brand is creating great content, shouldn't it be proud to put its name on it? Perhaps. But doing so requires a degree of loyalty from readers, and brand names can drastically limit the content’s reach, no matter how valuable it is.

Finding the right balance between brand, value and promotion will be a challenge for brands as they move forward with content sites of their own."

Lees het hele artikel op hubspot.com. Het is echt een aanrader!

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken