Mobillion: van outbound naar inbound

Mobillion: van outbound naar inbound
  • Content
  • 21 feb 2014 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Op Marketingfacts staat een mooie, en nog geen uitgekauwde, contentmarketingcase beschreven: Mobillion. Deze organisatie biedt marketing- en communicatieoplossingen voor fondsenwervers. Tot een aantal jaar geleden deed Mobilion vooral aan outboundmarketing. Het deelnemen aan beurzen en het maken van vakbladen zijn enkele voorbeelden uit deze periode. Inmiddels is een geheel nieuwe marketingstrategie ontwikkeld met de focus op inboundmarketing. Hoe hebben zij dit gedaan? Managing director Marc Schoutens is geinterviewd.

Authoriteit online fondsenwerving

De strategie van Mobillion is ontwikkeld vanuit The Golden Circle van Simon Sinek. Het bestaansrecht van de organisatie, de 'why', is dat het fondsenwervende organisaties helpt met het genereren en laten groeien van online inkomsten en vergroten en verjongen van de achterban. Het product, de 'what', bestaat uit totaaloplossingen voor online fondsenwerving voor organisaties. Voorbeelden hiervan zijn Beleef de lente en RUG steunt.  

"Gevonden worden door potentiële klanten, zonder dat deze gestoord worden door traditionele marketinginstrumenten, dat is waar we nu op inzetten", vertelt Marc. Het bedrijf wil als authoriteit gezien worden op het gebied van online fondsenwerving. Daartoe wil het een informatieve functie hebben ten opzichte van de doelgroep. "Wij willen gezien worden als een expert in ons vakgebied zodat als men met online fondsenwerving aan de slag wil, men voor ons zal kiezen - nu of in de toekomst."

Lees verder op marketingfacts.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken