Mobillion: van outbound naar inbound
- Content
- 21 feb 2014 @ 10:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 21 feb 2014 @ 10:23
- Redactie Contentmarketing
Op Marketingfacts staat een mooie, en nog geen uitgekauwde, contentmarketingcase beschreven: Mobillion. Deze organisatie biedt marketing- en communicatieoplossingen voor fondsenwervers. Tot een aantal jaar geleden deed Mobilion vooral aan outboundmarketing. Het deelnemen aan beurzen en het maken van vakbladen zijn enkele voorbeelden uit deze periode. Inmiddels is een geheel nieuwe marketingstrategie ontwikkeld met de focus op inboundmarketing. Hoe hebben zij dit gedaan? Managing director Marc Schoutens is geinterviewd.
Authoriteit online fondsenwerving
De strategie van Mobillion is ontwikkeld vanuit The Golden Circle van Simon Sinek. Het bestaansrecht van de organisatie, de 'why', is dat het fondsenwervende organisaties helpt met het genereren en laten groeien van online inkomsten en vergroten en verjongen van de achterban. Het product, de 'what', bestaat uit totaaloplossingen voor online fondsenwerving voor organisaties. Voorbeelden hiervan zijn Beleef de lente en RUG steunt.
"Gevonden worden door potentiële klanten, zonder dat deze gestoord worden door traditionele marketinginstrumenten, dat is waar we nu op inzetten", vertelt Marc. Het bedrijf wil als authoriteit gezien worden op het gebied van online fondsenwerving. Daartoe wil het een informatieve functie hebben ten opzichte van de doelgroep. "Wij willen gezien worden als een expert in ons vakgebied zodat als men met online fondsenwerving aan de slag wil, men voor ons zal kiezen - nu of in de toekomst."
Lees verder op marketingfacts.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing