Moet je investeren in native advertising?

Moet je investeren in native advertising?
  • Content
  • 14 feb 2014 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVerdienmodellen

Zijn sponsored updates, advertorials en sponsored search vormen van native advertising? Tja, daarover is de discussie waarschijnlijk nog lang niet klaar. Toch legt Tom de Baere in zijn blogartikel op inboundindustry.nl heel goed uit wat er wel en wat er niet onder valt.

Tom geeft in het blogartikel voorbeelden die wat hem betreft niet tot native advertising behoren. Zo scheren volgens hem veel mensen sponsored updates, advertorials en sponsored search over dezelfde kam en beschouwen het allemaal als native advertising.

Voor hem persoonlijk is echte native advertising te vinden op nieuws-sites en personal interest sites. Promoted tweets, sponsored updates en andere vormen van promotie dienen enkel om je content op social networks of elders meer zichtbaarheid te geven, en vallen voor mij niet onder de categorie native.

Echte native advertising is voor hem:

  • leest niet als een sales pitch,
  • is best geschreven door brand journalisten,
  • ze passen bij de context en locatie op de site van de host van je content,
  • en geven geen storende onderbreking in de gebruikers-ervaring zoals banners dat wel doen.
  • hebben een call-to-action 

En dien je er als marketeer in te investeren? Lees dat op inboundindustry.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken