Wat doe je als je digitale content een offline reactie oproept?

Wat doe je als je digitale content een offline reactie oproept?
  • Content
  • 25 feb 2014 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalVerdienmodellenTrends

Tom Peeters schrijft op Bloovi.be een interessante blogpost over de link tussen online contentmarketing en offline reacties. Wat doe je eigenlijk als je digitale content een offline reactie oproept? Een klant of prospect leest een blogpost of ziet een online video en grijpt naar de telefoon om contact op te nemen, bijvoorbeeld. Deze contacten vinden heel moeilijk hun weg naar de berekening van de return die content genereert. Om de impact van dergelijke contacten toch mee te nemen, kan call tracking software soelaas bieden.

Call Tracking

Als digitalecontent marketing de voorbije jaren gestaag aan belang heeft gewonnen, dan heeft dat alles te maken met professionalisering. Specialisten doen anno 2014 meer dan hoogkwalitatieve content produceren en een doeltreffende strategie bedenken. Ze zijn ook meer beslagen (meer dan vroeger en vaak ook meer dan offline marketeers) in het bewijzen van de return on investment van digitale contentmarketing.

Daarmee benutten ze de opportuniteit die de beschikbaarheid van digitale data en slimme tools hen biedt. Ondernemingen kunnen in de eerste plaats zelf al heel wat data in kaart brengen: bereikcijfers, cijfers over het delen van content of het aantal gecreëerde leads. Zelfs de link naar sales kan je als content marketer vaststellen.

Veel data, veel hulp

Bedrijven die grote volumes content verspreiden en daarom ook heel veel data moeten verwerken, vallen vaak terug op automatiseringssoftware. Marketo, Eloqua, Hubspot of Pardot zijn bekende pakketten om het overzicht te behouden.

Wat je anders haast manueel aanstipt – denk maar aan het relateren van een lead aan een bepaald stuk content – giet deze software in overzichtelijke rapporten. Wie veel leads binnenkrijgt, ziet zo beter het verband tussen de gebruikte kanalen en de verzamelde leads. En wie dat koppelt aan zijn CRM systeem kan een stap verder gaan en die leads koppelen aan de verkoopcyclus.

Lees verder op bloovi.be

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken