Google Hummingbird-vriendelijke content

Google Hummingbird-vriendelijke content
  • Content
  • 14 mrt 2014 @ 14:14
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Er is al veel geschreven over het Google Hummingbird algoritme, zoals wat het precies is, waarom het er is, en wat het voor je contentcreatie betekent. Op Search Engine Journal staan een aantal typen content beschreven die 'Hummingbird-vriendelijk' zijn.

Als Google echt start met het ranken van content gebaseerd op 'user search intent' en de context van de content, dan zijn er specifieke typen content die hoog scoren. Dat zijn:

Evergreen content

“Evergreen” verwijst naar content zonder datum of zonder houdbaarheidsdatum. Hard nieuws is slechts een korte periode interessant, en evergreen content is altijd relevant, zoals nu maar ook in de toekomst.

Educational content / How to’s...

Hummingbird rankt relevante content die vragen beantwoordt hoog. Dus content die onderwijst of die iets leert, zoals "How to..." zal het goed doen.

Frequently Asked Questions

Problem/solution

Case studies

Social/viral materials

Top tips

In-depth analysis

Lees meer over deze typen content op searchenginejournal.com

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken