Hebben coupons weer toekomst?
- Content
- 14 mrt 2014 @ 14:32
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalOnderzoekTrends
- 14 mrt 2014 @ 14:32
- Redactie Contentmarketing
Coupons waren niet meer modern en leken hun langste tijd gehad te hebben. Toch ziet het Duitse CP Wissen een opleving van de coupons. Deze opleving lijkt veroorzaakt te worden door de mobiele coupons. En Snapchat lijkt een prominente rol te gaan spelen.
Een recente marktanalyse van twee leidende Duitse bureaus, Acardo en Valassis, toont een positieve trend aan, zo meldt CP Wissen. Zo blijkt de waarde die werd ingewisseld via coupons met 30% te zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar. Vooral de drogisterij-industrie scoort goed, gevolgd door de levensmiddelenproducenten.
In 2013 waren de mobiele coupons een belangrijke trend. Hoewel de resultaten van deze mobiele variant nog achterbleven op de waarde van ingewisselde coupons uit tijdschriften, wordt verwacht dat deze trend zich sterk gaat voortzetten.
Deze trend lijkt ook bevestigd te worden door Snapchat. Uit onderzoek van Adweek en Sumpto blijkt dat 67% van de ondervraagde studenten kortingscoupons te willen ontvangen van bedrijven.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing