Vier doelen voor het creëren van content
- Content
- 3 mrt 2014 @ 12:40
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 3 mrt 2014 @ 12:40
- Redactie Contentmarketing
Het doel van contentmarketing is om mensen te engagen, zodat ze je product of dienst gaan kopen. Maar dit lukt natuurlijk niet zomaar. Jeff Bullas geeft vier fundamentele doelen om interesse op te wekken, om de page views te verhogen en om loyaliteit bij de lezers te verkrijgen en te handhaven.
Volgens Jeff bestaat de ideale mix uit content die de volgende vier doelen bereikt:
1. Educate
Inspelen op de behoefte van mensen om te leren creeert bijna altijd content die gedeeld en gelezen wordt. Dit type content wordt meestal aangekondigd met "Hoe". Probeer dus de intrinsieke informatiebehoeften van je doelgroep te achterhalen; op welke vragen wil je doelgroep nu echt antwoord hebben? Geef het antwoord!
2. Inform
Het bieden van actueel nieuws was lang het domein van kranten en televisie. Maar tegenwoordig doen blogs en sociale netwerken dit. Let wel op: dit type content is al snel oud nieuws en dan dus niets meer waard.
3. Entertain
Entertainment zorgt voor de echte marketingkracht, en humor is een van de essentiele onderdelen van entertainment. Voor deze contentcategorie wordt vaak video en infographics ingezet.
4. Inspire
Deze laatste categorie wordt vaak vergeten. Het is volgens Jeff dan ook moeilijker om mensen te inspireren om beter te worden, om hun grenzen te verleggen of om succesvol te worden. De tip die Jeff geeft is om voorbeelden van andere succesvolle mensen te gebruiken die moeite hadden om dit te bereiken.
Bron en lees meer op jeffbullas.com
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing