Nominaties COVER VAN HET JAAR bekend!
- Content
- 6 mei 2014 @ 20:38
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - AwardsPrint
- 6 mei 2014 @ 20:38
- Redactie Contentmarketing
De jury van de Nationale Coverdag heeft de nominaties bekend gemaakt van de jaarlijkse felbegeerde tijdschriftawards, de PRIX DE C’OEUVRE en COVER VAN HET JAAR.
Prix de C'Oeuvre
De Prix de C’Oeuvre is een prijs voor het blad met het meest constante coverbeleid door de jaren heen. De jury beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar). Hieruit ontstaat een longlist, van waaruit de jury uiteindelijk de vijf nominaties selecteert.
De jury van de Prix de C’Oeuvre heeft de volgende vijf titels genomineerd:
- Frame
- Happinez
- Linda
- PS Parool
- Volkskrant Magazine
Cover van het Jaar
De Cover van het Jaar 2013 is de prijs voor de beste cover van het afgelopen jaar. De jury selecteert uit de inzendingen de 5 genomineerden. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de jury en door de stemming van vakgenoten, zijnde uitgevers, producenten, art directors van gedrukte of digitale periodieken van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media).
Uit de 25 inzendingen heeft de vakjury de volgende vijf covers genomineerd voor de prijs Cover van het Jaar 2013:
Vanaf heden kan gestemd worden om de winnaar te bepalen uit de 5 genomineerden!
De Nationale Coverdag
De Prix de C’Oeuvre en de Cover van het Jaar worden beiden uitgereikt tijdens de Nationale Coverdag. Op deze dag staat de cover in de spotlight. Hoe komen art directors en hoofdredacteuren tot een keuze voor de cover? Welke factoren spelen daarbij een rol? Welke creatieve grenzen worden in dat proces opgezocht en overschreden?
Klik hier voor het volledige programma van de Nationale Coverdag, die onder leiding staat van de dagvoorzitter Thomas Hendriks, hoofdredacteur van Quest.
De Nationale Coverdag wordt georganiseerd door BBP Media, uitgever van ondermeer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.
De jury van de beide prijzen is als volgt samengesteld:
- Sak van den Boom – voorzitter
- Jaap Biemans, Coverjunkie.com
- Willem-Albert Bol, Vodafone
- Matthias Boswinkel, Studio ROOM
- Sabine Verschueren, Art Director
- Rob van Vuure, Creative Director
- Beate Wegloop, Art Director VPRO gids
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing