Nominaties COVER VAN HET JAAR bekend!

Nominaties COVER VAN HET JAAR bekend!
  • Content
  • 6 mei 2014 @ 20:38
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPrint

De jury van de Nationale Coverdag heeft de nominaties bekend gemaakt van de jaarlijkse felbegeerde tijdschriftawards, de PRIX DE C’OEUVRE en COVER VAN HET JAAR.

Prix de C'Oeuvre
De Prix de C’Oeuvre is een prijs voor het blad met het meest constante coverbeleid door de jaren heen. De jury beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar). Hieruit ontstaat een longlist, van waaruit de jury uiteindelijk de vijf nominaties selecteert.

De jury van de Prix de C’Oeuvre heeft de volgende vijf titels genomineerd:

  • Frame
  • Happinez
  • Linda
  • PS Parool
  • Volkskrant Magazine

Cover van het Jaar
De Cover van het Jaar 2013 is de prijs voor de beste cover van het afgelopen jaar. De jury selecteert uit de inzendingen de 5 genomineerden. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de jury en door de stemming van vakgenoten, zijnde uitgevers, producenten, art directors van gedrukte of digitale periodieken van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media).

Uit de 25 inzendingen heeft de vakjury de volgende vijf covers genomineerd voor de prijs Cover van het Jaar 2013: 

Vanaf heden kan gestemd worden om de winnaar te bepalen uit de 5 genomineerden!

STEM HIER VOOR DE WINNAAR!

De Nationale Coverdag
De Prix de C’Oeuvre en de Cover van het Jaar worden beiden uitgereikt tijdens de Nationale Coverdag. Op deze dag staat de cover in de spotlight. Hoe komen art directors en hoofdredacteuren tot een keuze voor de cover? Welke factoren spelen daarbij een rol? Welke creatieve grenzen worden in dat proces opgezocht en overschreden?

Klik hier voor het volledige programma van de Nationale Coverdag, die onder leiding staat van de dagvoorzitter Thomas Hendriks, hoofdredacteur van Quest.

De Nationale Coverdag wordt georganiseerd door BBP Media, uitgever van ondermeer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.

De jury van de beide prijzen is als volgt samengesteld:

  • Sak van den Boom – voorzitter
  • Jaap Biemans, Coverjunkie.com
  • Willem-Albert Bol, Vodafone
  • Matthias Boswinkel, Studio ROOM
  • Sabine Verschueren, Art Director
  • Rob van Vuure, Creative Director
  • Beate Wegloop, Art Director VPRO gids
Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken