Interactieve bedrijfs- en promotiekleding met augmented reality
- Content
- 26 jun 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentTrends
- 26 jun 2014 @ 13:10
- Redactie Contentmarketing
VERSvdPERS introduceert een nieuw fenomeen in Nederland: kleding met interactieve prints op basis van Augmented Reality. Mirjam Buter van VERSvdPERS: "We voegen beleving toe aan (promotie- en bedrijfs)kleding door een extra virtuele laag op de kleding te creëren die zichtbaar wordt met de camera van de smartphone of tablet dankzij een speciale app. Als de print is gescand, zorgt de app voor aanvullende informatie op smartphone of tablet, zoals filmpjes, foto's, links naar websites of aanbiedingen."
Breed inzetbaar
De interactieve prints zijn breed inzetbaar. Denk aan evenementen, festivals, horeca, sportclubs, bijeenkomsten, promotionele acties, productlanceringen, enzovoort. Petra Baars van VERSvdPERS: "Zie het voor je: een festivalmedewerker die een shirt draagt met daarop het logo van het evenement en een Augmented Reality-aanduiding. Een bezoeker richt zijn smartphone op de print en krijgt het programma te zien. Of een bedrijfstenue in een horecagelegenheid dat virtueel voorzien is van het menu van de dag. Maar ook een shirt dat je na afloop van een concert koopt en tot leven komt doordat er een impressie van de show aan gekoppeld is. En zelfs een shirt dat wanneer je je telefoon erop richt, je meteen in de webwinkel komt waar je hetzelfde shirt kan kopen."
Maatwerk
Welke content te zien is, bepaalt de opdrachtgever zelf. Er zijn talloze opties en combinaties mogelijk. In de communicatie rondom je organisatie of product leg je uit hoe het werkt en promoot je de toepassing. De print die op de kleding te zien is, kan ook worden gebruikt op andere communicatiemiddelen en is daarop tevens interactief. VERSvdPERS levert maatwerk: van concept en ontwerp tot uitvoering. Het bedrijf ontwikkelt voor iedere opdrachtgever een eigen app met de speciale technologie en kan er ook extra toepassingen aan koppelen zoals een agenda, een flyer etc. Dat biedt kansen voor extra branding.
Duurzaam
VERSvdPERS vindt het belangrijk om duurzaam te ondernemen. De kleding is 100% organisch en fair trade geproduceerd.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing