Interactieve bedrijfs- en promotiekleding met augmented reality

Interactieve bedrijfs- en promotiekleding met augmented reality
  • Content
  • 26 jun 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentTrends

VERSvdPERS introduceert een nieuw fenomeen in Nederland: kleding met interactieve prints op basis van Augmented Reality. Mirjam Buter van VERSvdPERS: "We voegen beleving toe aan (promotie- en bedrijfs)kleding door een extra virtuele laag op de kleding te creëren die zichtbaar wordt met de camera van de smartphone of tablet dankzij een speciale app. Als de print is gescand, zorgt de app voor aanvullende informatie op smartphone of tablet, zoals filmpjes, foto's, links naar websites of aanbiedingen."

Breed inzetbaar
De interactieve prints zijn breed inzetbaar. Denk aan evenementen, festivals, horeca, sportclubs, bijeenkomsten, promotionele acties, productlanceringen, enzovoort. Petra Baars van VERSvdPERS: "Zie het voor je: een festivalmedewerker die een shirt draagt met daarop het logo van het evenement en een Augmented Reality-aanduiding. Een bezoeker richt zijn smartphone op de print en krijgt het programma te zien. Of een bedrijfstenue in een horecagelegenheid dat virtueel voorzien is van het menu van de dag. Maar ook een shirt dat je na afloop van een concert koopt en tot leven komt doordat er een impressie van de show aan gekoppeld is. En zelfs een shirt dat wanneer je je telefoon erop richt, je meteen in de webwinkel komt waar je hetzelfde shirt kan kopen."

Maatwerk
Welke content te zien is, bepaalt de opdrachtgever zelf. Er zijn talloze opties en combinaties mogelijk. In de communicatie rondom je organisatie of product leg je uit hoe het werkt en promoot je de toepassing. De print die op de kleding te zien is, kan ook worden gebruikt op andere communicatiemiddelen en is daarop tevens interactief. VERSvdPERS levert maatwerk: van concept en ontwerp tot uitvoering. Het bedrijf ontwikkelt voor iedere opdrachtgever een eigen app met de speciale technologie en kan er ook extra toepassingen aan koppelen zoals een agenda, een flyer etc. Dat biedt kansen voor extra branding.

Duurzaam
VERSvdPERS vindt het belangrijk om duurzaam te ondernemen. De kleding is 100% organisch en fair trade geproduceerd.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken