Klantenservice van Essent bereikbaar via Whatsapp

Klantenservice van Essent bereikbaar via Whatsapp
  • Content
  • 9 jul 2014 @ 00:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalTrends

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via deze populaire berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van 2 maanden. Essent is het eerste grote bedrijf in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

‘Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon?’, zo licht socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent de pilot toe. ‘Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’

Eerste gebruikers enthousiast
In de pilot hoopt Essent te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte aan dit nieuwe servicekanaal is. En of klanten er naar tevredenheid geholpen kunnen worden. De eerste signalen zijn positief, zegt De Vrieze: ‘Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.’

Bereikbaarheid Whatsapp-service
De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. Klanten worden via de mobiele website van het energiebedrijf geattendeerd op het nieuwe servicekanaal.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken