Digitalife: nieuwe branded journalism film voor KPN

Digitalife: nieuwe branded journalism film voor KPN
  • Content
  • 26 aug 2014 @ 16:35
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoBranded content

Merken willen je meestal iets verkopen. Maar wat als een merk je op een relevante en geloofwaardige manier nieuws en informatie biedt, zonder daar zelf direct beter van te worden? Dan hebben we het over branded journalism. In opdracht van KPN, hebben schrijver Nick Schonfeld en regisseur Paul Meijer van creatief bureau Pool Worldwide, samen met documentairemaker IJsbrand van Veelen een branded journalism-film gemaakt: Digitalife.

In de film wordt uitgezocht hoe men straks leeft in een steeds verder verdigitaliserende wereld.

Om daar achter te komen, sprak IJsbrand met invloedrijke filosofen, technologen, architecten en wetenschappers. Zo gaat hij op bezoek bij Ivan Poupyrev: een digital researcher die zijn sporen heeft verdiend bij Walt Disney en Google. Hij vertelt dat het straks mogelijk is om fysieke handelingen digitaal voelbaar te maken. Maar ook bij David Duncan; journalist en schrijver van het boek ‘When I'm 164’, waarin onderzoek wordt gedaan naar manieren om langer te leven. En de Deense architect Bjarke Ingels trekt het nog breder: hij zoekt naar oplossingen waarbij steden en natuur steeds meer samensmelten, met als voorbeeld dat er misschien wel geskied kan worden op een energiecentrale.

Het resultaat is een bijna 40 minuten durende zoektocht, waarin de meningen zijn verdeeld. Met de vraag hoe we echte verbinding houden wanneer alles gedigitaliseerd wordt, wil KPN zijn klanten én medewerkers laten nadenken over welke rollen een telecomaanbieder allemaal kan spelen in de nabije toekomst.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken