Winkelmagazines domineren gratis tijdschriften

Winkelmagazines domineren gratis tijdschriften
  • Content
  • 22 aug 2014 @ 10:42
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Piet Bakker heeft op zijn tijdschriften-tumblr de 10 Nederlandse tijdschriften met de hoogste gratis oplage weergegeven. Uit de grafiek blijkt dat de customer magazines van winkels domineren. Bij de grootste 10 tijdschriften van Nederland zitten namelijk 5 supermarkt-magazines: Allerhande, Boodschappen, AllesVoor, Hallo Jumbo en Ditjes en Datjes. Hij wil deze grafiek graag zo compleet mogelijk hebben, want deze komt in nieuwe (9e) druk van de Communicatiekaart van Nederland die in het najaar uitkomt. Dus mis jij een customer magazine in het overzicht, meld je aanvulling dan!

Allerhande, Boodschappen, Ditjes en Datjes en De Havenkrant komen maandelijks uit, de andere titels hebben een lagere frequentie.

De eerste 5 hebben een oplage van een half miljoen of meer, de rest zit wel boven de 200.000.

De niet bij HOI aangesloten titels hebben een * achter hun naam, hun oplage is niet door HOI gecontroleerd maar afkomstig van hun website of de website van de uitgever.

Lekker in het leven (P&G) met een oplage van 750.000 is niet opgenomen omdat het minder dan één keer per kwartaal verschijnt.

Nederland heeft bladen gekend met een nog hogere oplage: Er is Post (PostNL, kwartaal) met een oplage van ruim 6 miljoen en C1000 Magazine met een oplage van 4,1 miljoen.

In het najaar (1 oktober 2014) is er opnieuw een Six-Million-Magazine aangekondigd: Happy Magazine, van TMG-Buren (Thijsen Media Groep uit Buren), een uitgever die een doorstart is van een failiette drukker - en gesteund wordt door een (onbekende) financiële partij.

Leden- en donateursbladen zitten er niet bij, Kampioen (ANWB) met een oplage van 3,5 miljoen, wordt door HOI tot de betaalde titels gerekend, Puur Natuur (Natuurmonumenten - geen HOI-lid) heeft een oplage van 730.000.

Oproep: Mis je een titel? Meld hem dan hier bij de comments of op de tumblr-pagina van Piet Bakker.

Bron: tijdschriften.tumblr.com

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken