LEGO WeDo: Leer programmeren met LEGO

LEGO WeDo: Leer programmeren met LEGO
  • Content
  • 19 sep 2014 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Dat LEGO zijn doelgroep goed begrijpt weten we al een tijd. Het merk laat kinderen LEGO op allerlei manieren beleven. Zo kun je lid worden van het clubmagazine, naar LEGO World in de jaarbeurs in Utrecht (herfstvakantie) en kun je de bouwwerken in de folder tot leven brengen met een app (echt heel gaaf). De meest recente activiteit die georganiseerd wordt is LEGO WeDO: een workshop bij de tentoonstelling The Art of the Brick in Amsterdam. Tijdens deze workshop kunnen kinderen leren programmeren.

Tijdens het Weekend van de Wetenschap op 4 en 5 oktober maken jonge bezoekers van Amsterdam EXPO op een speelse manier kennis met de basisprincipes van computers, programmeren en techniek. De Amsterdamse expositieruimte organiseert een workshop LEGO WeDo bij de tentoonstelling The Art of the Brick.

Op beide dagen kunnen jongens en meisjes van 5 tot 12 jaar tussen 11:00 en 16:00 uur aanschuiven voor de workshop. Ze maken eerst een bouwwerk, dat ze vervolgens in beweging brengen met behulp van een motortje, een sensor en een computer. De techneuten in spé kunnen naar hartenlust experimenteren. 

De workshop is vrij toegankelijk met een toegangsbewijs voor The Art of the Brick. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken