Afterglow: nieuwe film in campagne Philips Ambilight
- Content
- 20 okt 2014 @ 14:15
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentVideo
- 20 okt 2014 @ 14:15
- Redactie Contentmarketing
Sinds 19 oktober is de skivideo ‘Afterglow’ te zien op het YouTube-kanaal en de Facebookpagina van Philips TV en op www.philips.com/ambilight. Het is de tweede korte film in een serie voor de lopende ‘Beyond the ordinary’-campagne van Philips Ambilight. De film, die drie topskiërs laat zien in barre, maar prachtig verlichte omstandigheden, heeft inmiddels al een aantal prijzen gewonnen.
Sweetgrass Productions, gespecialiseerd in ski- en sportfilms, laat in Afterglow nachtopnames zien van Chris Benchetler, Daron Rahlves, Pep Fujas en Eric Hjorleifson. Deze freeriders, gehuld in op maat gemaakte, led-verlichte jassen, daalden buiten de gebaande pistes af langs kleurrijk verlichte hellingen van poedersneeuw.
Het project nam zes maanden in beslag en vereiste een zorgvuldige planning. De te gebruiken apparatuur moest bestand zijn tegen de barre omstandigheden en er moest bijna vijf ton aan apparatuur en benodigdheden, met behulp van helikopters en sleeën, naar de bergtoppen van Alaska en British Columbia worden gebracht. Het maken van de nachtopnames duurde twee maanden.
Op het toonaangevende freeski-filmfestival iF3, vorige maand in het Canadese Montreal, sleepten de makers van Afterglow de prijs voor de beste korte film én de beste cinematografie in de wacht. De film van Sweetgrass Productions wordt geprezen als ‘cinematografisch één van de meest diepzinnige skifilms ooit gemaakt’. Het Amerikaanse lifestyle- en adventuremagazine ‘Outside’ noemde de film niet alleen de meest fascinerende skifilm van het jaar, maar ziet in Afterglow ook de toekomst van de adventurefilm.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing