Nieuwe advertentiemodellen in muziekindustrie

Nieuwe advertentiemodellen in muziekindustrie
  • Content
  • 6 okt 2014 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Verdienmodellen

In NRC Q stond een interessant artikel, geschreven door Peter van der Ploeg, over nieuwe verdienmodellen in de muziekindustrie. Het Britse advertentiebedrijf Mirriad plakt digitale posters aan muren in al bestaande muziekvideo's. Dit gebeurt dus niet tijdens het maken van een clip, maar gewoon achteraf. Een bestaande vorm van branded content, maar op een nieuwe manier geintegreerd in de (redactionele) content.

En we gaan deze vorm van branded content vaker tegenkomen: Mirriad heeft deze week namelijk een deal gesloten met het grootste platenlabel ter wereld, Universal Music Group. Samen hopen ze de advertentiemodellen in de muziekindustrie te veranderen. Want de nu alom aanwezige pre-rolls (advertenties aan het begin van een video waar je op moet wachten) zijn vaak makkelijk te skippen en anders wel te negeren. De slogan van Mirriad is niet voor niets ‘adverteren voor de skip-generatie’. 

De eerste campagne waar dit nieuwe advertentiemodel mee wordt gelanceerd is van likeurmerk Grand Marnier. Dat merk is ook ineens te zien in een ruim 47 miljoen keer bekeken video van boyband Far East Movement, voor ‘Rocketeer’. Uit 2010.

Bekijk de voorbeelden en lees het hele artikel op NRCQ.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken