Printmedia, radio & TV monitoring om overload te voorkomen
- Content
- 28 okt 2014 @ 10:52
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Trends
- 28 okt 2014 @ 10:52
- Redactie Contentmarketing
Met dagelijks ruim 5 miljard nieuwe berichten in de media heb je ruim 250 miljoen uur nodig om alles door te nemen. Naast de constante angst om iets te missen, leeft bij bedrijven de behoefte om inzichten te halen uit deze big data. De vraag naar relevantie en interpretatie groeit. Mediamonitoringbureau Clipit, van origine gericht op online en social media, ontwikkelt een innovatief concept voor een media-aanbod op maat voor zowel internet, print media en radio & TV.
'Wij zien een groeiende vraag naar een compleet media-overzicht. Naast online en social media willen PR- en communicatieprofessionals ook inzicht in hoe je als merk of organisatie wordt genoemd in printmedia, radio & TV en ook de internationale media. Wij bieden daarom inzicht in het complete medialandschap. Op innovatieve wijze scannen wij alle media en brengen relevante berichten samen in één overzicht', aldus Rinske Willemsen, directeur van Clipit.
Radio & TV met unieke spraakherkenningstechnologie
Uitzendingen op radio & TV worden automatisch gemonitord met behulp van de recent door Media Distillery ontwikkelde audio- en video-analysetechnologie. Ook TNO heeft hieraan bijgedragen. 'Studenten die TV- en radioprogramma’s beluisteren en handmatig van herkenning voorzien, kunnen op zoek naar een nieuwe bijbaan. Door spraak om te zetten naar tekst en geavanceerde beeldherkenningssoftware kunnen wij sneller en schaalbaar aangeven wanneer je als merk op TV of radio wordt vermeld', aldus Joost de Wit, oprichter van Media Distillery.
Printmedia in digitale weergave
Landelijke kranten, regionale dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huis-bladen worden gedigitaliseerd uitgelezen. Een bericht dat voldoet aan de zoekopdracht wordt weergegeven in de Clipit Portal. Met een doorlink naar de online versie van het print media artikel. In deze weergave is ook de context van het artikel te zien.
Alle berichten in één overzicht
In combinatie met de bestaande booleantechniek van mediamonitoringtool Clipit, kan het bureau tot in detail het juiste artikel uit de dagelijkse stroom van al die berichten filteren. Daardoor ontvangt de gebruiker alleen die informatie die voor hem relevant is. Met sentiment- en PR-waarde-analyses voorziet de tool tevens in een interpretatie van de inhoud. Niet langer een slachtoffer van information overload, maar je voordeel doen met de schat aan informatie die beschikbaar is.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing