De winnende combinatie van GoPro en A.S. Adventure

De winnende combinatie van GoPro en A.S. Adventure
  • Content
  • 7 nov 2014 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Storytelling

Begin deze zomer lanceerde A.S. Adventure de oproep om met een GoPro-camera een inspirerende kortfilm te maken over de schoonheid van de Belgische of Luxemburgse natuur.

Didier Neyt, marketing manager van A.S. Adventure: 'De GoPro Nature Award wil aanzetten om oog te hebben voor de schoonheid van onze inheemse natuur. Door de natuur een inspirerende hoofdrol te laten spelen, zullen de video’s bijdragen tot een groter besef dat die natuur de nodige zorg verdient.'

Head Office – het content marketing agency voor A.S. Adventure dat de GoPro Nature Award mee vorm gaf - is eveneens erg trots op het project en het resultaat.

Jef De Busser, Head Office Content Manager A.S. Adventure: 'De online strategie, het vormgeven van de campagne, de printadvertenties, het design en development van de campagnewebsite maar ook de promovideo's werden door Head Office gemaakt. We verzorgden de communicatie van bij de opstart eind mei tot de finale Facebook-post begin oktober over de overhandiging van de hoofdprijs van 10.000 euro. We mogen van een opgemerkte campagne spreken.'

De inzendingen voor de GoPro Nature Award stroomden binnen vanuit alle uithoeken van het land. Een professionele jury, onder leiding van acteur Koen De Bouw en regisseur Philippe Soreil, werd ingeschakeld om alle inzendingen – 84 stuks met een lengte van max. 2 minuten – te bekijken en te beoordelen. 

Jef De Busser geeft in een blogpost op medium.com een zeer mooie en gedetailleerde inkijk in het proces van de GoPro Nature Award. 

De winnaar: This is our home

Met zijn video ‘This Is Our Home’ kon Tim Janssens de jury het meest overtuigen om bewuster om te springen met de wereld die ons omringt. Tim, een componist uit Begijnendijk, werkte drie maanden aan zijn inzending. Hij gebruikte 3 GoPro-toestellen, 1 drone, 2 visstokken en héél véél geduld. Tim Janssens: 'De zoektocht naar de juiste en de goede beelden werd na verloop van tijd een dagelijkse missie die me van de Belgische kust tot diep in de Ardense bossen bracht.' Pittig detail, de muziek onder de beelden is eveneens van de hand van Tim.
 



Koen De Bouw en Philippe Soreil prijzen ‘This is our Home’ vanwege de meeslepende montage met knappe, originele observaties en de universele ‘look & feel’ die de video aan onze lokale fauna en flora weet te geven.

‘This Is Our Home’ werd in première vertoond op het Festival van de Natuurfilm in Namen. Tim mocht afgelopen week z’n cheque van 10.000 euro in ontvangst nemen. Ondertussen rondde de aankondiging van ‘This Is Our Home’ als winnaar van de GoPro Nature Award de kaap van 60.000 views op Youtube. En niet alleen de jury was onder de indruk van de winnende inzending. Alle grote Vlaamse en Waalse nieuwssites pikten het nieuws op: nieuwsblad.be, hln.be, demorgen.be, destandaard.be, clint.be, radio1.be, lavenir.net, lalibre.be,… Ook de sociale media, Natuurpunt en Bart Staes (Groen), pikten het nieuws gretig op.

Jef De Busser, Head Office Content Manager A.S. Adventure: 'Ik vind het prachtig dat dit initiatief van GoPro en A.S. Adventure veel meer is dan een Youtube-video met 60.000 views. Het is de bevestiging dat ons engagement ten opzichte van de Belgische natuur extra aandacht verdient. Zien dat alle media het nieuws oppikken is de bekroning die de GoPro Nature Award met ‘This Is Our Home’ verdient. Het gaat om een intens project dat in totaal zes maanden in beslag nam en waarbij alle registers werden open getrokken. Behalve die van de geitenwollensokken.'

GoPro Nature Award 2014
Een project van A.S. Adventure, GoPro en Head Office.
Looptijd: mei t.e.m. oktober 2014
Campagnewebsite: www.gopronatureaward.be
Inzendingen: 84
Jury: onder leiding van Koen De Bouw en Philippe Soreil
Hoofdprijs: 10.000 euro
Winnaar: This Is Our Home door Tim Janssens
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken