Inbound Marketing Twitter Top 10: Wie te volgen in Nederland?

Inbound Marketing Twitter Top 10: Wie te volgen in Nederland?
  • Content
  • 6 nov 2014 @ 13:03
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekTrends

Is inbound marketing een nieuwe term voor je? Je herinnert je wellicht onze Contentmarketing Twitter Top 10 nog wel (en bekijk hem anders nu even!). Eigenlijk hebben we daarmee de volgorde een beetje omgedraaid. Want contentmarketing is één van de manieren waarop je inbound marketing kunt bedrijven. Klanten aantrekken zonder er zelf naar te hoeven zoeken, dat is simpel gesteld de gedachte achter inbound marketing.

Klinkt goed, nietwaar? We schreven al eerder over inbound marketing en de praktische toepassing hiervan, en kwamen toen vanzelf bij de vraag: wie heeft het nog meer over inbound marketing? Hier was makkelijk achter te komen: een zoekopdracht in ons Meltwater Buzz-platform resulteerde in zowel een algemeen overzicht van inbound marketing (en inboundmarketing) in Nederland, als een lijstje met de meest actieve twitteraars op dit gebied. (Bekijk de Contentmarketing Twitter Top 10 hier)

Uit de analyse blijkt dat inbound marketing vaak in combinatie met contentmarketing genoemd wordt, geen wonder dus dat we enkele ‘oude bekenden’ uit de contentmarketing top 10 tegenkomen! Het totale volume ligt wel lager dan dat van contentmarketing, blijkbaar is contentmarketing een beter ingeburgerde term in de Nederlandse marketingwereld. De lijst met 50 Nederlanders die het meest tweeten (of twitteren? Ik ben er nog steeds niet uit) over inbound marketing, is vervolgens gesorteerd op hun Meltwater Buzz Ranking: een waardering tussen 0 en 10 op basis van een algoritme dat de Twitter-activiteit bekijkt. Zo komen we bij onderstaande 10 Nederlandse inbound marketeers met de meeste invloed op Twitter.

In de top 10 vinden we 2 vrouwen terug, wat goed correspondeert met het feit dat 20 procent van de online inbound marketing-buzz van vrouwen komt. Opvallend genoeg is dit respectievelijk 1 vrouw en 11% minder dan bij contentmarketing. Hoewel inbound marketing als term dus niet zo populair is als contentmarketing, zien we wel een mooie groei in het aantal meldingen de laatste maanden. Meer weten over inbound marketing? Volg dan onderstaande namen en houd onze blog in de gaten!

Deze blogpost is met toestemming van de auteur overgenomen van meltwater.com.


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken